Gå til innhold

Seriøst post! Amd eller Intel

Anbefalte innlegg

mitt dilema er følgende:

Skal jeg kjøpe Intel P4 med 2.8 ghz, 3.0ghz eller 3.2 ghz eller skal jeg satse på Amd 64 3200??? hva gir meg best ytelse på spill generelt og hvem er best å overklokke med, samt lurer jeg på om jeg trenger en ny strømforsyning for amd, den jeg har nå brukte jeg på min gamle 3.ghz prescott.

takker for GODE svar ikke dumme "amd vs intel" svar.

ta gjerne med det som er positivt med amd og intel. ;):roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde jo en p4 3ghz men jeg har nå muligheten til å velge mellom dem, kanskje jeg går for amd..

edit: hva er best av:

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz, Socket 754, 1 MB cache, OEM

eller

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz, Socket 754, 512 KB cache, OEM ?

Endret av Valent
Lenke til kommentar

det burde si seg selv. 1mb er bedre en 512kb!

jeg har a64 3200+ 1mb cache. Får ikke klokket så veldig langt pga sata disken slutter å virke. Har Asus K8v Deluxe, regner med at jeg kanskje skal ordne ett annet kort snart. Om jeg finner ut at det vil hjelpe.

Men ellers er jeg veldig fornøyd med cpuen!

Lenke til kommentar

Jeg hørte noe om at Intel p4 var best til videoredigering å slikt, mens AMD var best på spill

var jeg deg så ville jeg gått for Intel, som jan.ata sa at ikke så mange programmer som støtter 64bit enda, å A64 er bare i barnehage stadiet enda...

*edit* inlegg nr.300 :thumbup:

Endret av Zer0z
Lenke til kommentar
det burde si seg selv. 1mb er bedre en 512kb!

jeg har a64 3200+ 1mb cache. Får ikke klokket så veldig langt pga sata disken slutter å virke. Har Asus K8v Deluxe, regner med at jeg kanskje skal ordne ett annet kort snart. Om jeg finner ut at det vil hjelpe.

Men ellers er jeg veldig fornøyd med cpuen!

512kB L2-versjonen har 200 MHz høyere klokkefrekvens. De yter ganske likt, noen applikasjoner foretrekker den større cachen, andre den høyere klokkefrekvensen.

Jeg hadde gått for den med 1MB L2.

Lenke til kommentar
viss du bare skal spille så burde du kjøpe en AMD!!!
viss du skal redigere filmer musikk osv så er p4 best.....[/QUOTE]

Ja d e sant scaleo2k. Ska du spælle satse du før AMD,men før film ++ tar du P4'en...Men d e jo som jan.ata sa at d e jo ingen spæll som støtte 64-BIT helt ut.. :hmm:
Lenke til kommentar

Nå kommer det jo også litt an på hvor mye penger du skal bruke?

Om du skal ha cpu til 8-10 tusen og ser på P4EE og FX-51/53 eller Athlon XP og P4 ~2ghz.

Alle prosessorene er veldig gode til det du har nevnt så det kommer litt an på smak og behag til slutt. Og økonomi ikke minst...

Lenke til kommentar
viss du bare skal spille så burde du kjøpe en AMD!!!

viss du skal redigere filmer musikk osv så er p4 best..... ;)

:yes:

Bra sagt, for lengre skal vi si rutinerte handlinger er Pentium best, mye takket være hyper threading. AMD scorer mer på spill og 3d applikasjoner.

er overklokking i form av kun MHz et mål er det helt klart p4 du skal gå for. er det overklokking i ytelses prosent er det noenlunde likt, men p4 kanskje et lite hode foran. Alt i alt vil jeg nok si at amd her er ørlite bedre med sine 64 bit.

Lenke til kommentar

Skal du klokke, så ville P4 være det du burde velge. Om en AMD er bedre enn en P4 i spill, så betyr ikke det at P4'en er dårlig i spill. Du blir fornøyd med begge, men siden du skal klokke, ville jeg nok valgt P4.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...