Stig-Arne Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Merker når jeg har postet i en tråd eller editert en tråd og lagrer den.. får server load opp til 12... Er det serveren som er treg? er det den dere skal bytte? begynner virkelig å gå tregt nå.. Men dette gjelder bare postingen.. surfingen går lyne kjapt Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det er snakk om at Opera og IPB ikke går så godt i lag. Enkelte brukere har klagd på det. Hvis du kjører med opera, så prøv med en annen nettleser. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 jeg bruker opera men har ingen problemer med hastigheten, men derimot med iexplorer kan det gå tregere! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Heh, Opera gir iallefall meg en enoormt større hastighet på forumet enn IE gir så der er du nok litt på bærtur. Problemet er vel heller bare at forumet er tregt om dagen. Har vært riiimlig sirupskvupp i dag hos meg også. Akkurat dette med editing av poster var det tregeste du kunne gjøre på phpBB2-forumet også. Lage ny post tok serveren 3 sekunder mens edititing av den samme kunne godt ta over et halvt minutt. Det problemet løste seg selv da vi byttet til IPB tho. Endret 6. juni 2004 av Blib Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 her opplever jeg at det er opera som er tregt, mens IE gasser på.. Men i kveld var alt tregt.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 QUOTE (Blib @ 06/06/2004 : 21:36) *snip* Jeg har det problemet i Opera, han er ikke på bærtur fordi DU ikke har opplevd det. Opera har det, hos meg, med å stoppe opp når man har sendt infoen. Firefox for teh win. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Har det problemet i opera her og, bare trykker meg tilbake til posten igjen jeg, når jeg ser at jeg har sendt infoen Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Okay, da er det jeg som er på bærtur da. Heldigvis for meg må jeg nok finne veldig mange bær for her går editing som bare det i Opera og IE. Sorry then Lenke til kommentar
Fury Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Litt vanskelig å "sjekke" om hvilken nettleser som går tregest på HW forumet, når det i det ene øyeblikket er helt fastlåst og ikke en eneste side er mulig å få fram, og i det andre går den som en kule før du i det hele tatt har fått muligheten til å switche til enten IE eller Opera for å sammenligne. Her kan det flukturere voldsomt, og en personlig test blir helt meningsløst... Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Bruker IE og Opera litt om hverandre, men det kan gå både raskt og tregt med begge på forumet uansett hva man gjør, det er ihvertfal min erfaring. Klager ikke Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Vi kan vel bare konkludere med at den gamle serveren er moden for utbytting og at dette resulterer i at forumet kan være tregt til tider. Så får vi satse på at dette bedrer seg når den nye erveren er operativ. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Synes dere skal slenge inn en sponsor til i bunnen av forumet så dere skraper sammen litt til ny server Det funker jo greit nå og en server koster en haug med tusenlapper så det er nok reklame og salg som dytter litt inn på kontoen. T-skjorte og sånnt hadde nok hjulpet litt det også, alle har råd til en kul T-skjorte til en hundrings. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 vel.. nå er jo en ny server på trappene etter det jeg kan forstå så.. det er bare å vente Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 QUOTE (Hoax @ 07/06/2004 : 20:40) T-skjorte og sånnt hadde nok hjulpet litt det også, alle har råd til en kul T-skjorte til en hundrings. Jeg kjøper glatt en t-skjorte til en hundrings hvis det hjelper på ny server Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Problemet ligger nok i Opera. Jeg opplever ofte at det tar veldig lang tid, men du trenger ikke å vente. Står det "completed request" mens du venter? I så fall er innlegget lagt inn og alt er i orden - det er ingen vits i å vente. Gå tilbake og trykk F5 så er alt i orden. Det er altså en bug i Opera som gjør at den noen ganger "glemmer" å gå videre. Endret 8. juni 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvorfor kan man ikke bare sette opp en paypal-konto eller lignende? Jeg hadde donert 200 spenn glatt, og som dere ser hadde nok av andre folk også gjort. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 QUOTE (Alastor @ 08/06/2004 : 02:45) Hvorfor kan man ikke bare sette opp en paypal-konto eller lignende? Jeg hadde donert 200 spenn glatt, og som dere ser hadde nok av andre folk også gjort. Genialt! Hadde cashet inn en slump jeg også Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Pengedonering funker dålig pga mye papirarbeid dessverre. Reklame i bunenn av forumet eller noe hadde ikke gjort meg noe Lenke til kommentar
jocke Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 QUOTE (Blib @ 08/06/2004 : 07:52) Pengedonering funker dålig pga mye papirarbeid dessverre. Reklame i bunenn av forumet eller noe hadde ikke gjort meg noe Ser ikke helt hvor papirarbeidet med f.eks. PayPal ligger. Men det er vel bare meg... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Når du driver bedrift så skal alt regnskapsføres. Debit og kredit og aaaalt det jallet (Får vonde minner fra læreren sin i Økonomi og Informasjonsbehandling fra GK) og thats a pain in the ass med et par tusen donasjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg