konstabel Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Går det an å kjøre en cpu (2500+ xp Athlon) uten noe form for kjølepasta i mellom cpu kjøler og cpu. Lenke til kommentar
razer Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Det går an, men jeg ville ikke anbefalt det i mere enn 12 timer... Du kommer til å få høye temperaturer iallfall... edit: og du bør overvåke temperaturen, pass på om den kommer over 70 grader Endret 6. juni 2004 av razer Lenke til kommentar
konstabel Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 er det en god sjans for at grunnen til at jeg ikke kommmer inn i windows er nettopp dette??? Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 OMG for å være ærlig så er det et UTROLIG dumt spørsmål, men en kan ikke vite alt så JA du MÅ ha kjølepasta hvis du ikke har planer om å tenne fyr på prosessorn din ! Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 ja det har sikkert skjedd noe med prosessoren din hvis du har prøvd allerede utan kjølepasta ! Lenke til kommentar
konstabel Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 oki da sier vi det Lenke til kommentar
whom Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Lurer bare på om det følger med kjølepasta ved kjøp av CPU? (jeg kjøpte en xp2600 mobile) Har også kjøpt meg en Thermaltake Extreme Volcano 12 CPU-Vifte A1745 Socket A AMD XP3400+ (http://komplett.no/k/ki.asp?sku=120735&cks=SER) Følger det med kjølepasta med den? Lurer også på om det følger med kjøleribbe) Lenke til kommentar
XzErOx Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) ja det pleier å følge med kjølepasta på nye CPU vifter!!! se på hvor mye CPU vifta du så over 700 gram på bare vifa hadde vært litt mye.. men ja det er også med kjøleribbe NB: Bruk url linken neste gang du skal sette opp ei side vi skal inn på. Endret 6. juni 2004 av XzErOx Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) ja det følger med kjølepasta på nye CPU vifter!!! Det er sletts ikke alltid, og ofte ligner den medfølgende pastaen mistenkelig på majones. Endret 6. juni 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har ofte brukt AMD uten kjølepasta uten å overklokke. Ingen problemer. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 ja det følger med kjølepasta på nye CPU vifter!!! Det er sletts ikke alltid, og ofte ligner den medfølgende pastaen mistenkelig på majones. Det lukter majones også og på ingredienser står det bla. egg og eddik! Smaker heller ikke så verst. Tror vi derfor kan konkludere med at det faktisk er majones. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 se på hvor mye CPU vifta du så over 700 gram på bare vifa hadde vært litt mye.. men ja det er også med kjøleribbe Forstår du selv hva du har skrevet her? Jeg forstod ikke bæret, er det jeg som er treg i dag? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 selvfølgelig trenger man ikke kjølepasta på en u-klokket CPU! det er jo bullshit! klart, det blir varmere uten, men det er jo en selvfølge det å Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 selvfølgelig trenger man ikke kjølepasta på en u-klokket CPU! Nei, man trenger ikke termisk pasta. Akkurat som man ikke trenger sikkerhetsseler og veltebur når man kjører rally. Hvis du ikke er villig til å legge ut litt for skikkelig pasta (arctic silver ol.), kan du godt bruke den medfølgende majonesen. Det er uansett mye bedre med majones enn uten.. Lenke til kommentar
XzErOx Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 se på hvor mye CPU vifta du så over 700 gram på bare vifa hadde vært litt mye.. men ja det er også med kjøleribbe Forstår du selv hva du har skrevet her? Jeg forstod ikke bæret, er det jeg som er treg i dag? ja greit nok!! det var "litt" dumt skrevet!.. leste den selv nå.. hadde sikkert kommet opp i samme problem som deg med og forstå hva jeg mente. for og skrive det på en annen måte: over 700 gram kun for ei vifte, uten kjøle ribbe hadde vært litt mye. og det er sjelden at ei vifte alene veier så mye. hvis du skjønner hva jeg mener nå da?? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 selvfølgelig trenger man ikke kjølepasta på en u-klokket CPU! Nei, man trenger ikke termisk pasta. Akkurat som man ikke trenger sikkerhetsseler og veltebur når man kjører rally. Hvis du ikke er villig til å legge ut litt for skikkelig pasta (arctic silver ol.), kan du godt bruke den medfølgende majonesen. Det er uansett mye bedre med majones enn uten.. du er nok litt ute å kjører her ja... det er såppass stor forskjell på å kjøre uten veltebur og belter i rally enn å kjøre en CPU uten termisk pasta. i rally, så er det ikke så sjeldent at en bil totalkræsjer. uten veltebur og belte da, er det stor fare for at personene inne i bilen dør. mens en uklokket CPU uten termisk pasta kan ingenting skje. her er til og med en utfordring: Ved vanlig bruk av en uklokket CPU, klarer DU å overopphete den? ja jøss, den kan bli varm. den kan bli hele 50++ garder. ja, og så da? så lenge man ikke overklokker og ikke bryr seg om de siste MHz'ene, er det ikkenoe å bry seg om at temperaturen er over det optimale. det er så utrolig oppskrytt at man MÅ ha på kjølepasta. det er overhodet ingen grunn til det hvis man ikke skal drive med klokking allikevel jeg sitter her med en athlon 1700+ (min stefars) sidedøra er av, null pasta på CPU, og solsteika rett på. dør den? sprenger den? slår PC'n seg av? blir den tregere? NEI! til trådstarter: termisk kjølepasta koster ikke mye. jeg anbefaler å kjøpe det, og påføre dette riktig. men, hvis du bare skal ha en PC som skal stå på samme plassen år etter år som du surfer med, er det ikke verdt bryet. du tjener så lite på kjølepasta om du ikke trenger de få gradene lavere, at det ikke er verdt de 75,- som arctic silver 5 koster. men ha det klart for deg: jeg anbefaler kjølepasta. nødvendigheten med det er en annen sak. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 selvfølgelig trenger man ikke kjølepasta på en u-klokket CPU! Nei, man trenger ikke termisk pasta. Akkurat som man ikke trenger sikkerhetsseler og veltebur når man kjører rally. Hvis du ikke er villig til å legge ut litt for skikkelig pasta (arctic silver ol.), kan du godt bruke den medfølgende majonesen. Det er uansett mye bedre med majones enn uten.. du er nok litt ute å kjører her ja... det er såppass stor forskjell på å kjøre uten veltebur og belter i rally enn å kjøre en CPU uten termisk pasta. i rally, så er det ikke så sjeldent at en bil totalkræsjer. uten veltebur og belte da, er det stor fare for at personene inne i bilen dør. mens en uklokket CPU uten termisk pasta kan ingenting skje. her er til og med en utfordring: Ved vanlig bruk av en uklokket CPU, klarer DU å overopphete den? ja jøss, den kan bli varm. den kan bli hele 50++ garder. ja, og så da? så lenge man ikke overklokker og ikke bryr seg om de siste MHz'ene, er det ikkenoe å bry seg om at temperaturen er over det optimale. det er så utrolig oppskrytt at man MÅ ha på kjølepasta. det er overhodet ingen grunn til det hvis man ikke skal drive med klokking allikevel jeg sitter her med en athlon 1700+ (min stefars) sidedøra er av, null pasta på CPU, og solsteika rett på. dør den? sprenger den? slår PC'n seg av? blir den tregere? NEI! til trådstarter: termisk kjølepasta koster ikke mye. jeg anbefaler å kjøpe det, og påføre dette riktig. men, hvis du bare skal ha en PC som skal stå på samme plassen år etter år som du surfer med, er det ikke verdt bryet. du tjener så lite på kjølepasta om du ikke trenger de få gradene lavere, at det ikke er verdt de 75,- som arctic silver 5 koster. men ha det klart for deg: jeg anbefaler kjølepasta. nødvendigheten med det er en annen sak. Bra sagt Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Går det an å kjøre en cpu (2500+ xp Athlon) uten noe form for kjølepasta i mellomcpu kjøler og cpu. Jeg kjører min Amd Athlon 64 3200+ uten kjølepasta, det virker helt fint...tror ikke det skal være noe problem da... Mvh Stian_A PS: Det står "bil" i signaturen min, det skal egentlig stå "pil".. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) OMG for å være ærlig så er det et UTROLIG dumt spørsmål, men en kan ikke vite alt så JA du MÅ ha kjølepasta hvis du ikke har planer om å tenne fyr på prosessorn din ! haha! Du kan jo kjøre en 2500+ uten kjølepasta! Endret 25. juni 2004 av Stian_A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå