Gå til innhold

mer lyd til bakre Surround hyttalere


Anbefalte innlegg

heisan!!!!

 

Jeg sitter her med logitech Z680 5.1 THX, men sitter litt langt fra de bakre Surround høyttalerne slik at jeg får ikke den efekten jeg skulle hatt.

 

 

så jeg lurer på om det er noen som vet om et program som gjør slik at jeg får mer efekt på bakre Surround og mindre efekt på de fermme

 

 

eller om det er noen som har andre triks/tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke mikser for surround i Windows, sammen med driverne, eller mulighet for å justere lyden på de forskjellige høyttalerne manuelt med knotter på fjernkontroll eller kontrollboks?

 

Jeg anbefaler deg å redusere styrken på de høyttalerne du har nærmest, slik at du hører mer av de bak, og så øker du på med master volum til slutt, som du normalt ville gjort for å få høyere lyd. Tror det skal gå greit?

Lenke til kommentar
Volumkontrollprogrammet pleier å kunne fikse slikt.

 

Sett ned volumet på front høytalerne og så setter du heller opp master volumet litt.

 

Antar at du mener på en pc. Du skrev veldig lite om oppsettet ditt.

oppsettet er på pc ja.

 

 

 

men det er det som er problemet det går ikke an å skru ned volumet på de Surround høyttalerne fremme bare de bakre og det er det som er så dumt

 

dette ble komentert på testen til HW om logitech Z680

Lenke til kommentar

Det jeg mente var altså volumkontrollen på lydkortet ditt.

 

Vet ikke hvilket lydkort du har, men jeg antar at det er et surroundkort som er koblet til z-680 forsterkeren og videre til høytalerne.

 

Om du ikke finner front og bak volumet så må du legge de til, en kort guide ligger her:

 

http://www.italiano.no/lyd_win.html

 

Du må altså krysse av for å vise de ekstra volumkontrollene.

Lenke til kommentar
Det jeg mente var altså volumkontrollen på lydkortet ditt.

 

Vet ikke hvilket lydkort du har, men jeg antar at det er et surroundkort som er koblet til z-680 forsterkeren og videre til høytalerne.

 

Om du ikke finner front og bak volumet så må du legge de til, en kort guide ligger her:

 

http://www.italiano.no/lyd_win.html

 

Du må altså krysse av for å vise de ekstra volumkontrollene.

ja det går fint å gjøre dette hvis man bruker analoge utganger

 

men jeg bruker optisk utang så da virker det ikke

 

 

er det noen som vet hvordan man kan styre dette samtidig som man bruker den optiske utgangen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...