iConX Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Ønsker bare å informere om at Extra Virgin Olivenolje er et utmerket smørmiddel. Da jeg åpnet kabinettet på maskinen var det fullt av støv. Etter å ha undersøkt skjermkortet, et Ti4200, skjønte jeg at viften her neppe hadde snurret mye den siste tiden. Dette forklarte også hvorfor maskinen var blitt så støysvak. Etter å ha tømt viften for støv, som var tettpakket med hybelkaniner, prøvde jeg å få fart på viften. Den snurret et par ganger, før den hvislet og stoppet. Ja, ja, tenkte jeg: var det ikke tilbud på skjermkort på Komplett? Etter å ha konferert en mer datakyndig person om problemet, rådet han meg til å smøre viften. Fordi jeg manglet olje, tenkte jeg at det som er bra for mesterkokker, sikkert også fungerer for skjerkortvifter. Derfor fant jeg frem Extra Virgin Olivenolje, kjøpt på Rema 1000 for 39 kroner. Dryppet litt, fjernet litt mer lo og snurret rundt sakte. Da jeg koblet til strøm surret den som aldri før. Jøss, tenkte jeg. Da jeg skrudde inn viften på kortet laget den dessverre masse ulyder, siden viften hadde blitt skadet av å trykke mot all loen over lang tid. Jeg fant ut at lyden ble bedre hvis strømledningen ble dratt i en viss retning. Derfor fant jeg litt hyssing som kunne opprettholde draget. Ganske så fornøyd sitter jeg nå og lytter til den ikke fullt så støysvake maskinen, men tilfreds med at det sannsynligvis er en sunnere maskin jeg nå har. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Helt til den "harskner" ja Bedre å bruke en tynt flytende olje, men ikke noe 5-56 på boks, den tørker bare enda mer ut etter en stund. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Olje som det du nevner kan brukes til det meste . Høres ut som om du trenger en slik sak fra zalman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå