Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådstarter:

Søk og les på internett, så kan du begynne å prøve ut ting på lokalnettverket ditt. Men for å være på den sikre siden, trekk ut kabeln til internett før du begynner, for å bli tatt av ISP for å "leke seg" er ikke så gøy ;)

Lenke til kommentar

genesis: oj, beklager. Jeg var så opptatt med å få gjort det kjapt (lager hamburgere) at jeg glemte å oppgi kilder. Definisjonene jeg kom med er tatt fra "The New Hacker's Dictionary" aka "The Jargon File" versjon 4.1.0.

Poenget er at jeg syns begrepet hacker blir brukt i helt feil sammenheng her, nemlig som noe negativt. En hacker er ikke en ondsinnet person som sitter hele dagen og gjør hva han kan for å kaste deg av internett eller ta kontroll over din datamaskin, det er det crackeren som gjør.

Cracker:

cracker n.

One who breaks security on a system. Coined ca. 1985 by hackers in defense against journalistic misuse of hacker (q.v., sense 8). An earlier attempt to establish `worm' in this sense around 1981--82 on Usenet was largely a failure.

Use of both these neologisms reflects a strong revulsion against the theft and vandalism perpetrated by cracking rings. While it is expected that any real hacker will have done some playful cracking and knows many of the basic techniques, anyone past larval stage is expected to have outgrown the desire to do so except for immediate, benign, practical reasons (for example, if it's necessary to get around some security in order to get some work done).

Thus, there is far less overlap between hackerdom and crackerdom than the mundane reader misled by sensationalistic journalism might expect. Crackers tend to gather in small, tight-knit, very secretive groups that have little overlap with the huge, open poly-culture this lexicon describes; though crackers often like to describe themselves as hackers, most true hackers consider them a separate and lower form of life.

Ethical considerations aside, hackers figure that anyone who can't imagine a more interesting way to play with their computers than breaking into someone else's has to be pretty losing. Some other reasons crackers are looked down on are discussed in the entries on cracking and phreaking. See also samurai, dark-side hacker, and hacker ethic. For a portrait of the typical teenage cracker, see warez d00dz.

Cracking:

cracking n.

The act of breaking into a computer system; what a cracker does. Contrary to widespread myth, this does not usually involve some mysterious leap of hackerly brilliance, but rather persistence and the dogged repetition of a handful of fairly well-known tricks that exploit common weaknesses in the security of target systems. Accordingly, most crackers are only mediocre hackers.

At media ikke klarer å bruke disse begrepene riktig er ikke noe å gjøre med, selv om tusenvis av personer blir satt i en bås de strengt talt ikke hører hjemme i. La nå i alle fall oss som har insikt nok til å finne ut av slikt bruke de korrekte utrykkene.

Lenke til kommentar

format c: etterfulgt av y.

dette etter at du har fått controll over en annen maskin, som eies av en person, du har møtt og gått i kontrakt med om formatering av disken hans/hennes.

edit_

ingen trenger å beklage seg for meg. jeg er bare meg.

og jeg btw forsatt ikke lært meg definisjonene skikkelig, så takk for kilden :thumbup:

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Føler at jeg må quote litt fra bash.org her nå... (har fjernet caps lock)

<yuffie> so u hacking me then huh

<yuffie> well i got news for u mister i got more firewall powers now so im secure and im using windows 98 so im really secure from hackers like you so you betta just give up cuz u got no hope mister.

* yuffie ([email protected]) quit (quit: owned.)

* yuffie ([email protected]) has joined #

<yuffie> help my mouse is moving by it self

Lenke til kommentar

Dere kan jo begynne med å lære dere litt forkskjellige shells.

En innføring i dos/cmd finner du her.

En kort innføring i bourne again shell (bash) som er standardshell på mange linux og unix systemer finner du her.

Hvis The Jargon file var av interesse så finner du den her.

Lenke til kommentar
er det trygt å formatere med format c:?

Hva mener du? Det er jo ikke farlig på noen måte, men du mister jo alt du har på C: partisjonen din hvis du skriver den i dos. Ikke gjør det med andre ord.

Lenke til kommentar

bash.org er moro. Paste litt relevant :p :

#1556 +(103)- [X]

<@Patilla> hacking is cool

<@Patilla> i saw it done once in a movie

Noen som kjenner seg igjen?

og..

#93834 +(248)- [X]

<GPF> i have your ip i will get my friend to hack you ahahahahah

<CommanderStab> Muahaha you have fallen into my evil trap, do you know what IP stands for?!

<CommanderStab> I stands for "Internet Police" and if you try to hack into it you will be arrested by the Internet Police!!!

<GPF> thats not true

<GPF> is it??

<GPF> shit i better tell my friend not to hack into the other ips i gave him

-!- GPF [email protected] has left #lobby

<CommanderStab> Stupidity - the ONLY effective anti-hacker method.

<tryon> lol

Lenke til kommentar
bash.org er moro. Paste litt relevant :p :

#1556 +(103)- [X]

<@Patilla> hacking is cool

<@Patilla> i saw it done once in a movie

Noen som kjenner seg igjen?

og..

#93834 +(248)- [X]

<GPF> i have your ip i will get my friend to hack you ahahahahah

<CommanderStab> Muahaha you have fallen into my evil trap, do you know what IP stands for?!

<CommanderStab> I stands for "Internet Police" and if you try to hack into it you will be arrested by the Internet Police!!!

<GPF> thats not true

<GPF> is it??

<GPF> shit i better tell my friend not to hack into the other ips i gave him

-!- GPF [email protected] has left #lobby

<CommanderStab> Stupidity - the ONLY effective anti-hacker method.

<tryon> lol

:laugh: går det virkelig an??. Du store :). Vondt i magen nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...