Gå til innhold

t40 - widescreen tv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil ikek kunne få noen widescreen oppløsning på TV'en. Det du gjør er å strekke filmene du spiller fra datamaskinen vertikalt i avspilleren (f.eks BSplayer eller zoomplayer).

For eksempel, om du har en widescreen-film på DivX og kjører den på en widescreen TV, så vil du få en film som er strukket horisontalt, og du får svarte felt oppe og nede. Setter du da BSplayer til å spille av filmen som 4:3 (strekke den vertikalt) så vil den da stemme 100% på widescreen TV'en, og du får heller ingen svarte felt.

og har du super-widescrren gjør du det samme, dvs. du setter den til 16:9 (widescreen). Da blir aspektet riktig på TV'en

Håper dette var forståelig. Hvis ikke, så bare spør.

-Stigma

Lenke til kommentar

Er du sikker på at widecreen 1280x768 ut er støttet da på s-video utgangen

Det tror jeg er tvilsomt og da særlig ut på vanlig billedsrørs tv widescreen eller ikke..

Widescreen er nok som regel mulig, får dvdavspilling osv er det vel mulig å stille inn enten på avspillingsprogrammets instillinger eller skjerminnstillinger

Tror ikke s-video utgangen støtter så høy oppløsning, men spiller nok ingen rolle vanlige tver kun klarer 800x600 likevel.

Lenke til kommentar

De jeg gjør er at jeg kjører 800x600 eller 1024x768 ut av s video også bruker jeg zoom funksjonen til TV'en. bruker da "16:9 Zoom" funksjon på tv'en min. Da vil en 16:9 film fylle hele bildet mens en 2,35:1 film vil ha litt sorte balker over og under.

Lenke til kommentar

hvis du har en 14.1" skjerm på din IBM T40 så støtter denne max 1024x768 ja og er det sannsynlig at s-video utgangen også kun støtter de verdiene du nevnte opp ja.

Derfor tror du bør glemme den oppløsningen og heller prøve å få widescrreen ja..

Mange nyttige tips her ja

Lenke til kommentar

schloemi, å bruke zoom-funksjonen på TV'en er den minst idelle løsningen. Da reduseres billedkvaliteten betydelig.

Sett skjermen heller på vanlig 16:9 widescreen format slik at du bruker hele skjermen. Deretter bruker du avspilleren til å velge formatet slik at det ser riktig ut på skjermen.

Er filmen 4:3, sett TV på 4:3 of se den direkte

Er filmen 16:9, sett TV på 16:9 og sett avspilleren til å spille den i 4:3

Er filmen super-wide, sett TV til 16:9 og sett avspilleren til å spille i 16:9

Er ikke så vanskelig egentlig.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...