Prizefighter Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Da var det på tide med ny harddisk. Har Seagate fra før som er ganske rolig men "knitrer" litt når den arbeider. Har sett på de nye WD med nytt kulelager men er usikker på hvilke av de som har det og om de faktisk er endel stillere? Hadde tenkt på en 200gb. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Samsung for max stillhet, men Seagate er min favoritt! Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Samsung for max stillhet, men Seagate er min favoritt! du skulle vel ikke ha noe tester, vet ingenting om Samsung. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Anbefaler Samsung Spinpoint- serien. Har dem selv, og er kjempefornøyd - stille som natta............ Eller Seagate, disse er jo også bra HDD'er.......... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 det blir en raptor i tillegg, men jeg vet ikke om jeg skal velge 36gb'en eller 74gb'en. 36gb holder lenge til system bruk men 74gb'en skal ha høyere ytelse og bråke litt mindre. I tvil... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Har du penger så er jo 74GB et godt valg. Litt lavere søketid osv. Og større plass som du kan bruke til f.eks spill i tillegg til os. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg liker WD, bråker litt men har super ytelse. Samsung og Seagate duger også. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har anbefalt Samsung tidligere, har to slike selv og er meget fornøyd - MEN les denne tråden: http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=11832 Dette gjør at jeg ikke lenger tar sjansen på å anbefale Samsung. Vurderer selv en 200GB S-ATA Seagate Barracuda 7200.7 for tiden... timtowtdi Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 De nye diskene til Western som har PB i navnet, ligger i prisguiden og står Fluid i parentes. Er foreløpig kun 250gb IDE utgaven som har det, men inbiller meg at ALLT S-ATA diskene dems har Glidelager. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Det blir da en Raptor, litt dumt det nye kulelageret er bare til IDE. Vanlige WD'er kan da ikke være så bråkete. hm.. Endret 14. juni 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 annbefaler denne. har den samme men i 120gb versjonen og er velig fornøyd. Lenke til kommentar
ZoLaMont Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Denne er vel grei, mye Gb for pengene ytelsen er bra.. Ikkje fdb men det er opp til deg om du vil ha http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=58 Endret 14. juni 2004 av ZoLaMont Lenke til kommentar
ZoLaMont Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Den er ukens tilbud på netshop. Har selv en WD 120 s-ata, og en WD 120jb. De er begge omtrent fulle, så jeg er også på utkikk etter ny disk.. Edit:dobbelpost, får vel bruke den til noe.. Endret 14. juni 2004 av ZoLaMont Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) På Netshop har de 2 versjoner av denne under S-ata: Western Digital 250GB S-ATA 7200 RPM - Caviar Special Edition 8MB cache Produsentens varenr: WD2500JD og Produsentens varenr: WD2500PD hva står PD for?.. BTW: jeg skal/burde ha S-ata Endret 14. juni 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
CrazyOne Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Vær litt forsiktig med Western Digital Caviar serien. En kamerat har hatt 3 stykk Western Digital Caviar (250 GB) på under 6 måneder(altså, fått en - den har krasjet og byttet med Komplett og fått en til. så har den krasjet og fått en til og nå har den tredje krasjet) Han har IDE versjonen og alle har krasjet med cirka 120 - 140 GB på disken. Hvis du vil ha litt sinnsykt ytelse, kan du kjøpe en (eller to) Raptor 74 GB. Hvis to, sett de i raid - de skal visst jobbe like raskt som 15000 RPM SCSI <-- noe jeg har hørt av en som kjente en... men litt stilig likevel! Lenke til kommentar
JamesATaber Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) husker ikke jeg helt feil så er det JB-varianten av western diskene som bråker (denne blir noe verre med tiden)... Min annbefaling ikke kjøp denne... Kjøp heller PB-varianten den er betraktelig mer stille dersom du absolutt må ha western... Endret 14. juni 2004 av JamesATaber Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 husker ikke jeg helt feil så er det JB-varianten av western diskene som bråker (denne blir noe verre med tiden)... Min annbefaling ikke kjøp denne... Kjøp heller PB-varianten den er betraktelig mer stille dersom du absolutt må ha western... Vet du hva PD står for da? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Seagate Barracude 7200.7 Stillegående og bra. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 PD er fluid-versjonen til WD, dvs. den nye stillegående versjonen. Kan også anbefale Hitachi, både raske og stillegående, eneste minuset er at det ikke finnes noen 200GB versjon. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 SlinkeY sier jo at PB er fluid kulelager. Er PD det samme det da? Noen sier jo at det nye kulelageret er bare til IDE. Hva med denne her da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå