ilpostino Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 er på jakt etter en rask og bra cd-ripper. bruker per idag Grip med cdparanoia som ripper? regnes denne for å være bra eller finnes det noe bedre? MERK: Skal ta backup av cd-samlingen til dama - så skal ikke bruke programmet til å dele på internett Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg synes cdparanoia fungerer ypperlig uten noe mer mas, men jeg er egentlig mer opptatt av kvalitet og ikke fart, så jeg har ikke sett noe inn i muligheter for å øke farten på rippingen (hos meg går det vanligvis i ca. 2x). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 grip + ogg er bra saker. masse instillnger på grip Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hvis du ikke har noe imot KDE, har K3B en ypperlig rippe-funksjon (CDDB, støtte for mange codecs, etc.) - selv om programmet primært er et brenneprogram. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 k3b er generellt BRA. Og det kjører flott i GNOME. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 noen som vet om noen bra/raske encoders sånn mens vi er igang? prøver å bruke lame, men da blir filene ~300B..... Lenke til kommentar
dvj Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 abcde - "A Better CD Encoder" er grei å bruke hvis du ikke makter å starte opp tunge grafiske programmer Lenke til kommentar
power Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 er enig med gspr her.. grip funker veldig bra... Bruker den selv i sammen med ogg.. emerge grip Lenke til kommentar
dvj Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 emerge grip rivendale:/home/dagur# emerge grip bash: emerge: command not found Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 abcde funker også veldig bra. er frontend for div. andre tools. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 apt-get install grip eller yum install grip Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 jeg har prøvd litt med Grip 3.05. Jeg bruker også cdparanoia til å rippe cd'ene og lame til å encode filene til mpe med kommandolinjen -h -b %b %w %m når jeg gjør dette blir mp3-filene filer på ~300B. hvilkene innstillinger må endres? det går fint når cd'ene rippes til wav mens når jeg ripper til ogg blir sangene en evig lang pipeskurr.... noen veldig gode forslag? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 jeg har prøvd litt med Grip 3.05. Jeg bruker også cdparanoia til å rippe cd'ene og lame til å encode filene til mpe med kommandolinjen -h -b %b %w %m når jeg gjør dette blir mp3-filene filer på ~300B. hvilkene innstillinger må endres? det går fint når cd'ene rippes til wav mens når jeg ripper til ogg blir sangene en evig lang pipeskurr.... noen veldig gode forslag? Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 audiograbber En sinsykt bra forklaring på hvordan du skal komme igang, og hva alle innstilingene er Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 audiograbber En sinsykt bra forklaring på hvordan du skal komme igang, og hva alle innstilingene er du er på linux/unix-avdelingen, ikke windows Lenke til kommentar
dvj Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) apt-get install grip eller yum install grip vet var til å vise gentoo zelot'en at ikke alle synes "Gentoo..... er......bare........best" forresten, abcde støtter også distmp3, slik at man kan bruke cpu kraften til flere pcer på lanet til encodingen Endret 6. juni 2004 av dvj Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Sound Juicer er prima vare, veldig enkel å bruke og følger HIG. http://www.burtonini.com/blog/computers/sound-juicer Lenke til kommentar
power Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 apt-get install grip eller yum install grip vet var til å vise gentoo zelot'en at ikke alle synes "Gentoo..... er......bare........best" forresten, abcde støtter også distmp3, slik at man kan bruke cpu kraften til flere pcer på lanet til encodingen Ikke mobb min signatur der jeg viser mine meninger.. Til informasjon så kjører jeg faktisk debian på serverne mine.. Men jeg liker Gentoo på desktop.. Pga portage.. Synes det er genialt. Og det utrykker jeg i signaturen min ... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 apt-get install grip eller yum install grip pacman -S grip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå