Gå til innhold

På jakt etter en bra/rask cd-ripper

Anbefalte innlegg

er på jakt etter en rask og bra cd-ripper. bruker per idag Grip med cdparanoia som ripper? regnes denne for å være bra eller finnes det noe bedre?

MERK: Skal ta backup av cd-samlingen til dama - så skal ikke bruke programmet til å dele på internett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes cdparanoia fungerer ypperlig uten noe mer mas, men jeg er egentlig mer opptatt av kvalitet og ikke fart, så jeg har ikke sett noe inn i muligheter for å øke farten på rippingen (hos meg går det vanligvis i ca. 2x).

Lenke til kommentar

jeg har prøvd litt med Grip 3.05. Jeg bruker også cdparanoia til å rippe cd'ene og lame til å encode filene til mpe med kommandolinjen

-h -b %b %w %m

når jeg gjør dette blir mp3-filene filer på ~300B. hvilkene innstillinger må endres?

det går fint når cd'ene rippes til wav mens når jeg ripper til ogg blir sangene en evig lang pipeskurr....

noen veldig gode forslag?

Lenke til kommentar

jeg har prøvd litt med Grip 3.05. Jeg bruker også cdparanoia til å rippe cd'ene og lame til å encode filene til mpe med kommandolinjen

-h -b %b %w %m

når jeg gjør dette blir mp3-filene filer på ~300B. hvilkene innstillinger må endres?

det går fint når cd'ene rippes til wav mens når jeg ripper til ogg blir sangene en evig lang pipeskurr....

noen veldig gode forslag?

Lenke til kommentar
apt-get install grip

eller

yum install grip

vet :) var til å vise gentoo zelot'en at ikke alle synes "Gentoo..... er......bare........best"

forresten, abcde støtter også distmp3, slik at man kan bruke cpu kraften til flere pcer på lanet til encodingen :thumbup:

Endret av dvj
Lenke til kommentar
apt-get install grip

eller

yum install grip

vet :) var til å vise gentoo zelot'en at ikke alle synes "Gentoo..... er......bare........best"

forresten, abcde støtter også distmp3, slik at man kan bruke cpu kraften til flere pcer på lanet til encodingen :thumbup:

Ikke mobb min signatur der jeg viser mine meninger..

Til informasjon så kjører jeg faktisk debian på serverne mine.. Men jeg liker Gentoo på desktop.. Pga portage.. Synes det er genialt. Og det utrykker jeg i signaturen min ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...