cazper_no Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Jeg skal bygge meg en HTPC og trenger litt hjelp til komponent valg. Denne skal kun brukes til primært film og musikk, trenger derfor ikke noe rå 3D ytelse eller noe sånnt. Vurderer også å putte inn TV funksjonalitet hvis det er penger nok. Det viktigste er at den er så stillegående som mulig (vannkjøling?) og at den fungerer fint til de primære oppgavene. Den skal kobles til en 50' plasma skjerm. Når det gjelder kabinett har jeg sett en del på shuttle, liker spesiellt det nye kabinettet de har kommet med nå, men er selvfølgelig åpen for andre forslag. En annen ting som er viktig er at det er en del diskplass, men det må være stillegående disker! Noen som har noen gode forslag og tips? Budsjett: 8000 kr Endret 6. juni 2004 av cazper_no Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 vannkjøling kan du legge på hylla hvis du skal ha en shuttle ihvertfall! kjøp en seagate disk med 200-250 gb lagring's kapasitet, prøv å ungå to disker! MVH. CA2 Lenke til kommentar
cazper_no Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Hvilket kabinett er å anbefale til en HTPC hvis jeg ikke går for en shuttle? Det viktigste er at den er stillegående og at alt fungerer uten forsinkelser. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det er ikke noe problem å få til en stillegående shuttle Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Skal den være stillegående ville jeg gått for en Shuttle ST62K, da denne har en vifteløs, ekstern psu, lik dem vi finner på bærbare PCer. Siden du ikke trenger noe "ekstrem" 3d ytelse holder de intigrerte skjermkortet i denne pcen lenge. Da er det bare en vifte igjen, og det er den 80mm vifta på baksiden, som kjøler cpuen. Denne bråker litt og bør byttes i en stillegående papst vifte. Når det gjelder hardiske ville jeg definitift gått for seagate, siden de er veldig stillegående (har en selv). EDIT: PSUen er på bare 180w, kan høres lite ut. Men den skal fint takle det du måtte finne på å putte inni. Så lenge du ikke skal ha noe eksternt skjermkort da. Endret 6. juni 2004 av bensinkanna Lenke til kommentar
cazper_no Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Hvordan er det med demping av vibrasjonsstøy fra harddisker i shuttlekabinetter, er det noen måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hvordan er det med demping av vibrasjonsstøy fra harddisker i shuttlekabinetter, er det noen måte å gjøre det på? Ved mindre du ikke vil modde noe eller ofre 5.25 brønnen vet ikke jeg om noe. Men seagatene er såpass stille at jeg tviler på det vil være noe problem. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Har satt sammen et system til deg: Shuttle ST62K 2.895kr Intel Pentium 4 3.06 GHz 2.095kr TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack 1.640kr Seagate Barracuda 7200rpm 200GB 1.195kr Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) 155kr Ca 7900kr totalt. Vet ikke om du har cd\dvd, ellers kan du bruke resten på det. Hvis du skal ha en dyr dvd-brenner kan du kjøpe en billigere cpu eller 512mb ram istedenfor 1024. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå