ilpostino Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 når dette forumet er godt inne i slakting av hjemmesider (les her) så tenkte jeg at jeg skulle lansere hjemmesiden min til 'testing'. dette er antageligvis å leke med fyrstikker når en står i en damm med bensin, men jeg tar sjansen: ingenting er bedre enn kritikk hvis en skal forbedre noe...... har valgt å ha en side som er rask å laste ned fremfor en side med all mulig stæsj på...så jeg er klar over at det kunne vært litt fler bilder....nettop omprogramert hele greia til php... siden finner dere her :smile: :smile: :smile: :smile: [ Denne Melding var redigert av: ilpostino på 2002-04-14 13:54 ] Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Åhh, herregdu så talentlaust....hehe, neida. Men må innrømme at eg er litt usikker på fargevalget, litt skarp blåfarge muligens. Men designguru er ikkje mellomnavnet mit. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Siden er fin den, bruk litt marger når du har lite innhold, slik at innholde kommer litt mer i fokus midt på skjermen, evt legge litt mørkere farge på margene. Og en liten ting til... når du siterer ting skal anførselstegnet stå rundt sitatet, ikke opphavsmannen :smile: [ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-04-14 14:17 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Siden validerer ikke i henhold til W3C. Se her. Forøvrig ser siden grei ut. Du burde kanskje tone ned den mørkeblå linjen med gul tekst. Det bryter litt med resten av designet, og er vel ikke det viktigste du vil vise frem? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. april 2002 Forfatter Del Skrevet 14. april 2002 bør vel iallefall gjøre slik at den kan valideres av w3c iallefall...skal lese litt mer i html-boken min og rette på dette.... :smile: Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Du bruker for mange farger. Dette gjør at intrykket blir rotete. En regel er at du ikke bør bruke mer enn 3 farger i designet ditt. I høye oppløsninger blir også teksten altfor utstrekt, lag noen tabeller som hindrer dette og får litt orden på teksten. Ellers så harmonerer ikke fargene særlig godt, og gir et grumsete inntrykk. Fargene har også en altfor lav kontrast i forhold til hverandre, så en får litt vondt i øynene av å lese siden. Fargevalget er heller ikke det peneste, skitten blå med brunrød er ikke akkurat det de fleste definerer som pent. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Denne sida om grunnleggende webdesign kan være kjekt lesestoff. Står også litt interesant på http://www.hah.net :smile: Forøvrig om siten: Dårlig kontrast mellom bakgrunn og tekst. Prøv også å bruk sans-serif font istede for Times og andre fonter med seriffer :smile: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-04-14 16:25 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Se på f.eks. http://www.colorschemer.com for å finne farger som harmoniserer ilag. Lenke til kommentar
pian Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Enig med de andre, fargene bør skiftes til noe høyere kontrast, blir litt vel diffust synes jeg. Skrifttypen kan med fordel endres til Verdana eller Arial. Verdana er som regel en god ide da den har større spacing enn arial. Men dette er bare mine 5 øre :smile: Keep up the good work! Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 når jeg trykker på en link, f. eks scripts, hadde det vært en fordel om jeg fremdeles hadde hatt den første meny'en tilgjengelig. I verste fall, lag en slik Meny Title [-] | -sub -sub Title [+] Title [+] Title [-] | -sub Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Vi synes ikke at dette er en plass å lansere hjemmesider på, slik kan evnt gjøres off topic, takk Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 10:52, SirHartge skrev:Vi synes ikke at dette er en plass å lansere hjemmesider på, slik kan evnt gjøres off topic, takk "Internett & Nettverk" burde da være ganske passende? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 11:04, Anders Leipsland skrev: Quote: On 2002-04-15 10:52, SirHartge skrev: Vi synes ikke at dette er en plass å lansere hjemmesider på, slik kan evnt gjøres off topic, takk "Internett & Nettverk" burde da være ganske passende? Ja, kanskje det. Men kjipt hvis alle skal lansere sin _personlige_ hjemme side på hw.no. Slike ting synes jeg personlig passer bedre under off topic. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 intensjonen jeg hadde med dette var å få tilbakemelding på hjemmesiden slik at denne kunne forbedres...ble litt 'innspirert' av slakten jeg refererte til i mitt første innlegg.... den har forøvrig vært oppe en stund, så det er ikke her snakk om den er helt ny.... når det gjelder off-topic-innlegg så synes jeg moderatorne kunne være litt strengere enn de er/har vært hitil. er alt for mange innlegg som lanseres under 'annet om data' som burde vært lansert andre steder. Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hmm... ble jo svimmel av alle de syke fargene du har der !! Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hmm... ble jo svimmel av alle de syke fargene du har der !! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 11:08, SirHartge skrev:Ja, kanskje det. Men kjipt hvis alle skal lansere sin _personlige_ hjemme side på hw.no. Slike ting synes jeg personlig passer bedre under off topic. Skjønner den forklaringa der og skal ikke si meg helt uenig heller :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå