Tdale Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Bør man kjøpe DL brennere nå, eller bør man vente? Jeg ser at PSData har NEC sine brennere på lager hvert øyeblikk, til en rimelig penge. De brenner med 8x, men det gjelder sikkert ikke DL-brenning.. Vet vi hva som kommer i løpet av noen måneder? Kommer det raskere DL brennere snart? Hva med avspilling på vanlige "stue" DVD spillere? Tommy Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Bør man kjøpe DL brennere nå, eller bør man vente? Jeg ser at PSData har NEC sine brennere på lager hvert øyeblikk, til en rimelig penge. De brenner med 8x, men det gjelder sikkert ikke DL-brenning.. Vet vi hva som kommer i løpet av noen måneder? Kommer det raskere DL brennere snart? Hva med avspilling på vanlige "stue" DVD spillere? Tommy Hvis du har enlags dvd brenner fra før hadde jeg ventet med kjøp av DL brenner, fordi prisen på DL plater er høy i introduksjonsfasen. Nå er prisen over 150 kr pr plate, men den er ventet å synke drastisk i løpet av året. Hvis du derimot ikke har noen brenner enda er det like greit å kjøpe en DL brenner snart slik at du kan brenne enlags dvd`er frem til DL platene får en overkommelig pris. DL brennerene kommer nok til å starte på 2,4 og 4x hastighet men øke etterhvert. Hvis du vektlegger brennehastigheten bør du derfor vente. Det overrasker meg at prisen på DL brennene er såppas lav. Tror neppe prisen kan synke særlig mer nå, men at de neste utgavene heller vil ha høyere kompatibilitet på plater og være raskere. Dessverre vil bare ca 70% av dagens dvd spillere vil støtte DL plater ;( Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 DVD+R DL med "booktype" DVD+R DL: ca 25-30% av stuespillerene virker med platene. DVD+R DL med "booktype" DVD-ROM: ca 70% av spillerene virker med platene. Så er du interessert i å spille av Dual Layer platene på en Stuespiller så lønner det seg å få tak i en brenner som støtter bitsetting (Endre "booktype" fra DVD+R DL til DVD-ROM). Det viser seg at NEC ND-2510A IKKE støtter dette!!! (Det fins dog uofisielle firmware versjoner som støtter dette - bare vær obs på at dette bryter garantien). DVD+R DL er 2.4x, 4x DVD+R DL kommer rundt nyttår. Har hørt at grunnet komplisert teknologi så kommer ikke DVD+R DL til å komme høyere enn 6x-8x hastighet. Da blir Blu-ray neste steg...... Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Kommer alle brennere til å støtte bitsetting litt lenger fram i tid? Jeg har DVD brenner fra før, men gleder meg til å kunne ha nesten dobbelt så mye film på en plate (kommer godt med når jeg lager samleplater med alle filmene jeg har laget med klassen jeg er lærer for, de siste årene). Men med platepriser på 150 kr. stk. blir det jo langt rimeligere å legge filmene på to plater i stedet for...men litt mindre praktisk. Forøvrig er det dårlig at DL platene kun virker på 70% av stuespillerne..håper dette bedrer seg med tiden. Jeg venter nok noen måneder før jeg kjøper DL brenner i alle fal. Tommy Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Noen som vet hva BitSETTINGen for PS2 spill er? er det DVD-ROM mon tro? Endret 6. juni 2004 av EssspeN Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 grunnet komplisert teknologi så kommer ikke DVD+R DL til å komme høyere enn 6x-8x hastighet "and 640 KB memory ought to be enough for everyone" Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå