yoyo89 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) jeg skal skjære hull til vifter, hva bruker dere? (bilder eller link plz) og hva kan jeg bruke til å vite hvor jeg skal skjære (hvor finner jeg 80x80 f.eks sirkler... ell no sånt:P) ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 6. juni 2004 av Blib Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 der brukte jeg dremel hvertfall. 80x80 sirkler finner du med en passer... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) en CD funker også bra. (for 120mm) Endret 6. juni 2004 av Dr.X Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) finn en passer og et papir. så tar du en linja og måler 4cm mellom spissen og blyet. setter passeren ned og lager en fiiiin sirkel den er da 80mm stor og evt klipp den ut eller lim den på kabinettet og kutt etter linjen Endret 6. juni 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 en 80x80mm vifte har som regel vifteblad som er 74mm i diameter. "røret" som viftebladene er i er da som regel 76mm. derfor anbefaler jeg at du lager hullet 76mm i diameter. lager du det 80, vil viftekantene synes. (du får også hullbor som er 76mm) hvis du skal bruke dremel eller stikksag, og må tegne opp sirkelen, kan du bruke en viftegrill til tilsvarende vifte. tegn streken på innsiden av den ytterste ringen (forutsetter at du har en "trådgrill", ikke en motivgrill) da vil viftegrillen skjule kanten, noe som kan være kjekt hvis den ikke er helt bra. Lenke til kommentar
yoyo89 Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 fattern har no sånn dremel greier, hva slags blad må jeg bruke (på kabinett og pleksiglass?) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Mal for viftehull finner dere på chippen.dk, bare gå inn på vifter og se. Lenke til kommentar
yoyo89 Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) takker, men hva må jeg ha hvis jeg skal dytte inn en del vifter og lys, må jeg ha no spesielt eller bare kjøpe d, må jeg ha noen kontroller eller whatever? Endret 6. juni 2004 av yoyo89 Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Bruker og se på sidene til digital impuls, 3dfxcool.no, netconnection.no (noe omdiskutert, men dog) og microplex.no. Lenke til kommentar
yoyo89 Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 btw hva er inverter? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 inverter er en dings som gjør om 12v til ca 1000v, for bruk til katoder og slikt. Lenke til kommentar
yoyo89 Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) inverter er en dings som gjør om 12v til ca 1000v, for bruk til katoder og slikt. k, hvor mange invertere må jeg ha for hver katode? følger d med invertere på katoder ell må kjøpe ved siden av? Endret 6. juni 2004 av yoyo89 Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 skar hull i bilen her om dagen for å montere høyttalere. og da drev jeg på med en trykkluftsag. faen så fort det gikk.. her snakker vi om bilkarosseri. tykt metall Lenke til kommentar
yoyo89 Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 skar hull i bilen her om dagen for å montere høyttalere. og da drev jeg på med en trykkluftsag. faen så fort det gikk.. her snakker vi om bilkarosseri. tykt metall oida Lenke til kommentar
yoyo89 Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 1.hvor mange invertere må jeg ha for hver katode? 2. er det viktig/bra med vifte styring? 3. Noe ekstra jeg trenger for å sette inn lys og vifter som ikke følger med når jeg kjøper lys og vifter? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) 1.hvor mange invertere må jeg ha for hver katode? Det går 2 katoder på hver inverter. 2. er det viktig/bra med vifte styring? Viktig er det ikke med mindre du skal styre hastighetene på viftene. 3. Noe ekstra jeg trenger for å sette inn lys og vifter som ikke følger med når jeg kjøper lys og vifter? For å sette inn vifter så trenger du vifte skruer og de er som regel ikke inkludert når du kjøper vifter. Når det gjelder katoder og dioser samt neonwire osv så bør su se eteer på orodukt beskrivelsen om hva som trengs og hva som passer osv. Lykke til, det beste er å finne ut av alt selv! Og selvfølgelig spørr når du står bom fast Endret 6. juni 2004 av knutern_ Lenke til kommentar
yoyo89 Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Tusen takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Bare hyggelig, det er netopp dette du har forumet for. Lenke til kommentar
yoyo89 Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Vifter 4 stk? eller 2 stk vet dere om en god (helst automatisk) viftestyring og temperaturmåler(har display foran) som passer med alle de viftene (4 stk 80mm eller 2 stk 120mm)? Endret 6. juni 2004 av yoyo89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå