Torjus Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Nå er jeg tom av idêr... Trenger noen tips til hvordan jeg kan sette opp tabellene og design... Konge hvis noen kunne laget noe for meg!? Her er den halv-ferdige dårlige hjemmesiden: www.2rjus.tk - http://home.no.net/fuzzy2 Jeg tenkte litt på noen lyse farger som grønn, besj (sånn du staver det? ) osv... Feks. HalTan har en veldig kul hjemmeside. Mhv fUzZy^ Endret 7. juni 2004 av B|Real Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Grønn og beige er farger som ikke funker på web. Spesielt ikke sammen. Har du laget header helt selv? I så fall kan du bygge videre på den bakgrunnen, og prøve å bruke det som et gjennomgående tema. Juks å la andre lage ting for deg... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Trenger tips til hvordan jeg skal sette opp tabellene, jeg som sagt 100% tom for ider! Trenger tips til farger også... Header laget jeg fra tutorial... EDIT: Jeg bruker MS Frontpage (Ja, jeg vet " LÆR DEG PHP") Endret 6. juni 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
marcen Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 eh... Jeg ville nå ha lært meg HTML og CSS før PHP.... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Trenger tips til hvordan jeg skal sette opp tabellene, jeg som sagt 100% tom for ider! Trenger tips til farger også... Header laget jeg fra tutorial... EDIT: Jeg bruker MS Frontpage (Ja, jeg vet " LÆR DEG PHP") Lær deg HTML og CSS.. PHP og FrontPage er ikke to måter å gjøre samma ting på.. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Ok, men tilbake til topic nå? please... Trenger tips til hvordan jeg skal sette opp tabellene, jeg som sagt 100% tom for ider! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Trenger tips til hvordan jeg skal sette opp tabellene, jeg som sagt 100% tom for ider! Du skal ikke bruke tabeller, men DIVS/CSS. Finn frem ett ark, og tegn hvordan du vil ha siden. Ikke tenk på å la det se ut som en typisk internettside. Trenger tips til farger også... Finn en farge du liker godt, og stikk innom www.colormatch.dk for å finne fargemessige "synonymer" som matcher. Header laget jeg fra tutorial... SKAMME SEG! EDIT: Jeg bruker MS Frontpage (Ja, jeg vet " LÆR DEG PHP") PHP er ikke et møst, men DIV/CSS er et møst. Kanskje det var det du mente? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Hva er egentlig DIV/CSS? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 http://www.hotdesign.com/seybold/ <-- forklarer det meste Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 http://www.hotdesign.com/seybold/ <-- forklarer det meste Vil ikke akkurat si at den siden der forklarer så veldig grundig HVA Div/CSS-design er, men heller fordelene ved å bruke det. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Er kanskje lurt å lese om fordeler/ulemper først før man bestemmer seg for hva man skal bruke. Deretter hvordan man bruker det. Btw: www.w3schools.com hvis du lurer på hvordan du bruker det Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Ok, jeg må vist spør igjen jeg... Trenger tips til hvordan jeg skal sette opp tabellene, på normalt frontpage vis... feks slik: Også litt tips til desing... ( Farge og logo osv) Endret 6. juni 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Skal den øverste delen kunne utvide seg etter mer skrift, eller skal det kun være et bilde? Det gjelder også for den som bare er ca. 30 px høy. Det er litt vesentlig. Du kan bruke position absolute eller relative på alle... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå