klokka Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 "Kjøpte et Asus Radeon 9600xt hos dere, men fargene er gåen på tv-utgangen. Kommer rød istedenfor grønn, og gul istedenfor blå.. På en annen tv kommer det ingen farger. Hva kan gjøres? " Jeg legger ved et skjema som viser hvordan du kan fikse dette. Du trenger ikke kondensatoren, men den hindrer forstyrrelse i bildet. Det er pinne1 og pinne2 som skal kobles til. Du kan også endre innstillingene. Det er "HUE" som er innstilt feil.--- --- Da spør jeg hvor jeg kan endre det, og som svar får jeg; Det skal finnes under innstillinger for skjermkortet ditt. Du skal kunne finne en kapp der som heter "Restore Defaults" eller "Default" Om du trykker på den så skal det bli korrekt.--- --- Kan noe tyde dette for meg? Hva er HUE? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Litt offtopic: Jeg synes det sto: det er noe galt med hue ditt. Men de mener nok innstillingene inne driverene. Den menyen som heter displays. Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hue og saturation er fargeinnstillinger (på legmannsspråk). Du skal finne det på innstillinger for skjermkortet under den avanserte menyen Lenke til kommentar
klokka Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Litt offtopic: Jeg synes det sto: det er noe galt med hue ditt. Men de mener nok innstillingene inne driverene. Den menyen som heter displays. Displays i kontrollpanel for ati? har norsk meny og ser under skjerm, men ikke mye jeg kan røre der da.. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Litt offtopic: Jeg synes det sto: det er noe galt med hue ditt. Men de mener nok innstillingene inne driverene. Den menyen som heter displays. Displays i kontrollpanel for ati? har norsk meny og ser under skjerm, men ikke mye jeg kan røre der da.. Nå har ikke jeg ati på maskinen jeg sitter på nå, men det er vel høyreklikk på skjermen, velg egenskaper, instillinger tab og så avansert. Der skal du ha en tab som heter ATI eller lignende. Her har du en del instillingen du kan endre på. Tror en av de heter noe med color. Mulig jeg husker feil. Lenke til kommentar
klokka Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Hmm hvis jeg stiller på fargene der så vil fargene på pc skjermen endre seg og det vil jeg ikke. Har problemer med tv-fargene og eneste plass jeg kan finne noe om de er i overlegg, men der kan jeg ikke endre på noe. Lenke til kommentar
verzezer Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvor lang tid tar det før man får pakken fra databutikken.com? vanligvis tar det 3 dager fra andre butikker.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Fargeproblemer på TV-out løses ofte på en god måte ved å bruke et s-video/s-vhs til kompositt adapter tilsvarende dette hvis du har s-videokabel fra før. Har du ikke kabel, kan denne brukes. Kobles dette til SCART, bruker du dette (fungerer både med s-video og kompositt) eller dette adapteret. Clas Ohlson, Elkjøp o.l. butikker har tilsvarende produkter. I teorien gir dette litt dårligere bilder, men dette er i praksis vanskelig å se. Spesielt om dette brukes til DivX o.l. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvor lang tid tar det før man får pakken fra databutikken.com? vanligvis tar det 3 dager fra andre butikker.. 3-4-5 dager. Sjekk pakkesporingen... Lenke til kommentar
verzezer Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvor lang tid tar det før man får pakken fra databutikken.com? vanligvis tar det 3 dager fra andre butikker.. 3-4-5 dager. Sjekk pakkesporingen... ja har sjekka den men den reagerer ikke før pakken komme inn til norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå