Gå til innhold

Leveringstid på D70'n

Anbefalte innlegg

Har bestilt D70 på itbutikken. På adressen under står det at en kan ha varen senest 9/6 samtidig som de setter leveringstiden via mail til 3/7. Dette er jo en evig forskjell for et barn som meg. På akams produktguide signaliserer det gule symbolet at de har det innen en uke?

Hva er dette for hykleri?

Noen som har et fornuftig svar?

https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?tt=1&...prog=47&land=47

Peace & love from heaven above

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja folkens. Det viser seg at jeg må være dum. Selv om det stod på nettsida at D70'en leveres 09/06 så stod jeg så langt nede på lista at jeg kunne forvente å ha den 3/7, noe som sannsynligvis var i 2005...

Så jeg avbestilte den og bestilte en 300d (EU) m. objektiv til 9000 på komplett.no. Det jeg da lurer på ,godtfolk, er om det finnes noen grunn til at det var så billig. Er den eneste forskjellen språket på menyene?

Mvh Nils E. Berget

Lenke til kommentar
Jaja folkens. Det viser seg at jeg må være dum. Selv om det stod på nettsida at D70'en leveres 09/06 så stod jeg så langt nede på lista at jeg kunne forvente å ha den 3/7, noe som sannsynligvis var i 2005...

Så jeg avbestilte den og bestilte en 300d (EU) m. objektiv til 9000 på komplett.no. Det jeg da lurer på ,godtfolk, er om det finnes noen grunn til at det var så billig. Er den eneste forskjellen språket på menyene?

Mvh Nils E. Berget

Jeg skrev meg på ventelista hos www.pixeloo.com/norge og www.scandinavianphoto.se i forrige uke, og da lå jeg på hhv nr 60 og 120. Nå er jeg oppe på 19. og 23. plass. Prisen er 11.000 begge steder (omregnet med frakt, moms osv). Jeg kjøper kameraet fra den av de to butikkene som får det inn først :)

Lenke til kommentar

Fant ut at jeg ville bruke mesteparten av pengene på objektiver i og med at nye og bedre hus hele tiden kommer ut. 300d "fortjener" skikkelig optikk...

Dessuten bare må jeg ha batterigrep... Mener at det ikke spiller noen særlig rolle hvilken av de to merkene en velger. Snakk om små forkjeller.

På tide å komme seg ut - vekk fra PC'n

Peace and love (hehe)

Lenke til kommentar

Mvh Nils E. Berget

Norsk manual til 300D finnes ikke. Dansk manual leveres med alle kamera i Norge. Men kjøper du EU versjon kan du risikere å få tysk, fransk, italiensk eller lignende. I tillegg kan det føre til visse ulemper ved reklamasjonssaker og lignende ettersom du må levere til den butikken du kjøpte kameraet fra (er butikken konkurs, så sliter du) og kameraet må sendes til utlandet, noe som fører til lengre ventetid.

Menyspråkene er de samme uansett.

Lenke til kommentar

Hadde bestilt D70 hos pixeloo, pixit og itbutikken. Ventet siden mai, men hadde inntil for fire dager siden ikke fått fra noen. Avbestilte fra alle tre, og hadde tenkt å gå for 300D i stedet. Men så tittet jeg tilfeldigvis innom netshop.no og jaggu hadde de den på lager der, og til kr 13000,- som ikke var så ille :)

Ringte de på formiddagen og kjørte over til Sandefjord samme dag og hentet det :D

Jeg er en lykkelig d70-eier nå :green:

Endret av MrFuckUp
Lenke til kommentar

Kan tipse om at Landbakks foto hadde tre D70 18-70mm (rundt 13.500,-) igjen da jeg kjøpte mitt denne uka. Faktisk eneste lokale sjappa som hadde kameraet inne.

Mye mulig de er utsolgt nå, men er man skikkelig sugen på nytt kamera er man kanskje bare en kjapp telefon unna...

Endret av mackforever
Lenke til kommentar

jeg står stadig rundt 20. plass på begge de svenske nettbutikkene, og de har ikke fått inn noe nytt på et par uker...det vil nok ta sin tid. håper bare det kommer før jeg drar på ferie..

nå er resten av utstyret (veske, minnekort, batteri, filtre og 2 objektiver) fra b&h på plass, så jeg venter spent på selve kameraet (prøver objektivene på et analogt speilrefleks i mellomtida!)

Lenke til kommentar

MortenK, jo leveransene til Pixit har "løsnet". Jeg sendte dem mail forrige fredag fordi jeg hadde gitt opp håpet (hadde da nettopp bestilt hos Netshop), men fikk beskjed om at jeg nå sto først i køen. Jeg er kjempehappy med all infoen de har gitt i ventetiden og velger å handle hos dem likevel. Når det er sagt så er det jo i praksis samme pris hos Pixit og Netshop, det er først når man bestiller fra Sverige at det blir noen $$$$$ å spare. For min del er jeg villig til å betale litt ekstra for "norsk garanti", men jeg skjønner godt de som anser garantireparasjoner etter 12 mnd (svenske regler tror jeg) som usannsynlige. Går det som jeg håper blir jeg stolt eier av D70 denne uken....

Lenke til kommentar

Anbefaler Netshop jeg. De har fortsatt 14 stk. igjen på lager. Og den servicen jeg fikk var over all forventning. Bestillte og hentet mitt kamra samme dag.

Men nå bor jeg på østlandet da, og alle gjør jo ikke det. Men for de som har mulighet til å komme seg til Sandefjord selv, så må jo dette være ypperlig for utolmodige sjeler.

All ære til Pixit forøvrig, som har vært gode på oppdatering av lagerstatusen på D70, men "snart løsner det" i flere uker orket ikke jeg vente på i alle fall :no:

Forøvrig, kameraet er en DRØM! Over all forventning! :green:

Lenke til kommentar

Har nå fått mail fra pixit om at jeg er nr to eller tre... Ser ut til å løsne litt nå. Enig med "Dykkern" om at Pixit har vært gode til å legge ut info. Det er jo forståelig at de ikke kan gi noen lovnader utover det de får fra importøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...