Daehli Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg kjøpte meg en S-ATA HD - Seagate 160GB, og fikset alt i BIOS så denne fungerte, men når jeg aktiverer S-ATA'n i BIOSen - så deaktiverer jeg DVD-romet. DVD'en fungerte (fungerer helt fint) før jeg aktiverer S-ATA'en, jeg kjører en ATA disk og en S-ATA - og setter opp på noe alà dette: ATA channel 0 - S-ATA channel 1 Er det det som blokker ute DVD-romet? Hva er det jeg har gjort feil? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Merkelig sak. Kan virke som en form for konflikt. Hvilket hk har du? Har du oppdatert til siste bios, kanskje denne feilen er rettet opp. Har du prøvd å kjøre en hd på den p-ata kanalen som du nå har DVD-rom for å se om den virker, eller slutter alle p-ata enheter å virke på denne p-ata kanalen. Virker DVD-rom på den andre p-ata kanalen. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Merkelig sak. Kan virke som en form for konflikt.Hvilket hk har du? Har du oppdatert til siste bios, kanskje denne feilen er rettet opp. Har du prøvd å kjøre en hd på den p-ata kanalen som du nå har DVD-rom for å se om den virker, eller slutter alle p-ata enheter å virke på denne p-ata kanalen. Virker DVD-rom på den andre p-ata kanalen. Jeg har MSI 875P NEO-FISR (denne)- Jeg har ikke oppdatert BIOSen, jeg har ikke testet DVD'rom på den andre P-ATA kanalen - den står på egen... Skal teste det Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Problemet ligger i allfall ikke i kabelen, men det må være noe med BIOSen Jeg kan switche mellom HD og DVD-rom, men da må jeg reboote og fjærne S-ATA (disable i BIOSen)/aktivere (Enable i BIOSen) Hva kan problemet være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå