H4g3N Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg har en P4 2.6Ghz prossessor, og 512mb ddr-ram PC-2100 Jeg lurer på hvor rask ram jeg må ha for å utnytte prossessoren og rammen best, eller evt. hvor mye jeg må overklokke rammen for best resultat? PS: Jeg er helt idiot når det gjelder FSB og slikt, men jeg har fått for meg at prossessoren og rammen arbeider best hvis clockraten på FSB tilsvarer clockraten på rammen. stemmer det? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 ok. du må MINST ha PC3200 ram på en p4 (hvis det er en 2.6 med 800mhz bus) evt. kommer du et lite stykke med pc3200 ram.. men hvis du har skikkelig kjøling og vil lengre må du kjøpe raskere ram.. kansje pc4000. pc3200 = 400mhz | ddr = dobbel data rate = 400x2 = 800mhz (evt buss hastighet på din p4) = Lenke til kommentar
H4g3N Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Takk for tipset! Men det må da gå an å overklokke ram'en min litt, slik at ytelsen blir bedre! Lenke til kommentar
H4g3N Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg har DRITT pc-2100 ram ... Det jeg har tenkt er å kjøpe meg kjøleribber til ramen, og prøve å overklokke klokkinga på ramen, etter som system bussen kjører på 534mhz, noe som jeg oppfatter som tregt når den kan kjøre 800mhz på P4. Har noen tips om hvilke kjøleribber som kjøler bra som samtidig har en pris som er overkommelig. Og jeg lurer samtidig på om man må justere volt på ramen og om det finnes noen program for overklokking av ram. Jeg er som sagt fersk når det gjelder overklokking av ram/cpu osv.. Så jeg setter pris på forklaringer av eventuelle fagord som dukker opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå