Naxos Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) MÅ man være 18 år for å ha et activetalk abonnement på sitt eget navn, og må jeg eventuelt si det på mamma sitt navn? Eller går det greit hvis man er 17?! Eller har de sånn ordning "det året du fyller 18", for i så fall blir jeg 18 i september (Kan ikke vente til september, skal kjøpe 7610 NÅR den er i butikken ) Takk! Endret 6. juni 2004 av Naxos Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 tror d er 18 år på abo. men sett det på morra eller faren din da.. er jo trossalt bare hvis noen søker på gule sider at de får opp dems sitt navn. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 To vilkår må vere oppfylt for at nokon skal kunne tegne eit ActiveTalk abonnement. 1) Personen er mynding (fylt 18 år før d.d). 2) Personen står registerert i kredittdatabaser med inntekt over ein viss sum( blir sagt over 100000 men ved manuel behandling trur eg dette kan vere lavare) . og ikkje ha noko betalingsanmerkninger. Dette gjelder også for alle dei andre aboene som Netcom, telenor ...... har men untak av kontantkort aboene. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 tror d er 18 år på abo. men sett det på morra eller faren din da.. er jo trossalt bare hvis noen søker på gule sider at de får opp dems sitt navn. Det er brukarinforamsjon som blir oppgitt til forskjellige gule sider o.l. Når eit abo blir registert er det 3 felt som kan inneholde forskjellig info. Juridisk eigar: Den som er i butikken eller har fullmakt av den det skal stå på. Betaler: Betalingsadresse, viss det ikkje skal vere same som juridisk eigar Brukar: Kven som telefonen "offentleg" skal stå på. Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Okei, tusen takk for svar! Da sitter vi det på mamma sitt navn da, er jo tross alt det jeg alltid har gjort, uansett Igjen, takk! Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Man må vel være over 18 år for å kunne bli fakturert. Jeg tror kredittgrensen på mobilabonnement er 10000. 100000 hørtes litt vel mye ut, det er ikke så voldsomt ofte noen får avslag på tegning av abonnement. Hvis du ikke er kredittverdig nok til å få et mobilabonnement har du enten aldri hatt noen inntekt eller så er man en slapp betaler. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 To vilkår må vere oppfylt for at nokon skal kunne tegne eit ActiveTalk abonnement. 1) Personen er mynding (fylt 18 år før d.d). 2) Personen står registerert i kredittdatabaser med inntekt over ein viss sum( blir sagt over 100000 men ved manuel behandling trur eg dette kan vere lavare) . og ikkje ha noko betalingsanmerkninger. Dette gjelder også for alle dei andre aboene som Netcom, telenor ...... har men untak av kontantkort aboene. mvh JanEirik Jeg fikk Talk-abo rett etter jeg fyllte 18. Kredittsjekken gikk til manuell behandling, men gikk i orden uansett. Jeg hadde på det tidspunktet aldri hatt noen inntekt, men pappa fikk en del barnepensjon i mitt navn, totalt 30 000 forrige året, og var sikkert derfor jeg ble godkjent.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Ved manuell behandling er det litt andre kriterier som blir vurdert utan at eg veit kva nøyaktig kva. For den automatiske kredittsjekken er det i alle fall opplyst at det skal vere registert inntekt på over 100000 for at den skal gje ok som resultat. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 100k høres no usannsynlig mye ut?! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 100k høres no usannsynlig mye ut?! Det er ca 9000,- i månaden som inntekt. Men som sagt det er til den automatiske sjekken. manuell sjekk har andre kriterier, som dei ikkje opplyser om. Studenter f.eks har jo nesten dette beløpet gjennom studielånet så sjølv om det ikkje står registert i kredittdatabasene så kan studentar få innvilga abo for det. mvh JanEirik Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg har -Talk abonnement, eller dvs. pappa har. Pappa står som betaler, mens jeg står som bruker. Hvis noen søker i telefonkatalogen etter mitt navn, får de opp mitt telefon nr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå