DargarWhiteFang Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hei! Jeg vil gjøre et "super-lett" program.. iallefall trodde jeg det skulle være piece of cake. Jeg har Borland Visual C++ og Microsoft VB 6.0. Jeg har gjort en del program i begge, men foretrekker VB faktisk.. mye lavere lære kurve der. Programmet skal lese inn dagens tid og dato (done) og "subtrahere" fra en "referense dato & tid".. Svaret jeg vil ha er hvor mange dager, timer, minutter det er til "referense dato & tid".. Som en helt vanlig "count-down" som man kan se bl.a. på VISA.no sine sider, der de rekner ned til OL eller noe. Problemet jeg har er at ingen av de data-typene jeg finner virker å lett kunne gjøre dette, eller ikke som je har funnet iallefall. Jeg har også prøvd å få til dette i Excel, men det nærmeste jeg har kommet der er antal dager.. Tiden blir "feil" siden jeg ikke vil at det skal stå "-1" timer.. blir det negativt så skal det jo trekkes fra 1 dag og legges til 24 timer eller no slikt. Dette burde jo være lett, og det irriterer meg at jeg har komt inn i en sånn tanke-loop at jeg ikke får løst dette. HJELP! -Frustrert programmerer. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Du kan jo prøve noe slikt: On Error Resume Next Dim RefDate As Date, Seconds As Long, Days&, Hours&, Minutes& RefDate = DateSerial(2004, 6, 7) Seconds = DateDiff("s", Now, RefDate) Days = Val(Seconds / 86400) Seconds = Seconds - (Days * 86400) Hours = Val(Seconds / 3600) Seconds = Seconds - (Hours * 3600) Minutes = Val(Seconds / 60) Seconds = Seconds - (Minutes * 60) Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 perfekt. burde jo ha sett det slik selv. jaja, derfor man har forum og snille personer! (Nå kan jeg se hvor lang tid det er til jentas fly lander på flyplassen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå