Gå til innhold

"Faktisk størrelse" bilde av SX1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om et "faktisk størrelse" bilde av SX1? Altså et bilde av SX1 som er akuratt like stor som den er i virkeligheten.

:)

Umulig, i og med at oppløsning på skjermen din ikke nødvendigvis er samme som utifra hvordan bildet ble tatt. Skjermstørrelse, oppløsning og sikkert mer sørger for å gjøre det veldig vanskelig.

edit: ble slått med noen sekunder :dontgetit:

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Egentlig kanskje ikke jeg heller, men jeg funker på impuls ;)

Men det er jo en god idè da, faktisk. For dem som orker det, istedet for å bare gå i butikken og se den :p

Endret av Naxos
Lenke til kommentar
Umulig, i og med at oppløsning på skjermen din ikke nødvendigvis er samme som utifra hvordan bildet ble tatt. Skjermstørrelse, oppløsning og sikkert mer sørger for å gjøre det veldig vanskelig.

Søren, glemte det :blush::laugh:

finn frem ett linjal og tegn den opp med mål fra nettet da

Ja, tror nesten jeg får gjøre det :laugh:

Lenke til kommentar

Det er jo bare å ta et bile av SX1 resize det til 10,9 x 5,6 cm i et f.eks. photoshop siden de fleste skjermer skal ha 96 dpi oppløsning (gjelder ikke laptop skjermer). Windows er WYSIWYG... et bilde som er 10 cm i et program blir det når man printer også.

Lenke til kommentar

Hvis man spesefiserer at bildet skal være 10,9 cm høyt og 5,6 cm bredt så blir det det når du printer. Printerdriveren vet jo at hele arket er et A4 ark og gjør at bildet får riktig størrelse. Er ikke så forbanna komplisert.

Edit:Fikset benevning, cd -> cm

Endret av beh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...