adsfiklam Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Noen som vet om et "faktisk størrelse" bilde av SX1? Altså et bilde av SX1 som er akuratt like stor som den er i virkeligheten. Endret 6. juni 2004 av yrjan Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 det fins ikke siden størrelsen av bildet ville variere etter hvor stor oppløsning du har på skjermen. Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Noen som vet om et "faktisk størrelse" bilde av SX1? Altså et bilde av SX1 som er akuratt like stor som den er i virkeligheten. Umulig, i og med at oppløsning på skjermen din ikke nødvendigvis er samme som utifra hvordan bildet ble tatt. Skjermstørrelse, oppløsning og sikkert mer sørger for å gjøre det veldig vanskelig. edit: ble slått med noen sekunder Endret 6. juni 2004 av arehei Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 finn frem ett linjal og tegn den opp med mål fra nettet da Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hehe.. Finn målene på mobilen og lag en papp-dummy Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hehe.. Finn målene på mobilen og lag en papp-dummy tenkte faktisk jeg og på, hehe =) betyr ikke at jeg hadde tenkt å poste det Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Egentlig kanskje ikke jeg heller, men jeg funker på impuls Men det er jo en god idè da, faktisk. For dem som orker det, istedet for å bare gå i butikken og se den Endret 6. juni 2004 av Naxos Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Umulig, i og med at oppløsning på skjermen din ikke nødvendigvis er samme som utifra hvordan bildet ble tatt. Skjermstørrelse, oppløsning og sikkert mer sørger for å gjøre det veldig vanskelig. Søren, glemte det finn frem ett linjal og tegn den opp med mål fra nettet da Ja, tror nesten jeg får gjøre det Lenke til kommentar
beh Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det er jo bare å ta et bile av SX1 resize det til 10,9 x 5,6 cm i et f.eks. photoshop siden de fleste skjermer skal ha 96 dpi oppløsning (gjelder ikke laptop skjermer). Windows er WYSIWYG... et bilde som er 10 cm i et program blir det når man printer også. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 det er nok ikke bare bare det nei. Lenke til kommentar
beh Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Hvis man spesefiserer at bildet skal være 10,9 cm høyt og 5,6 cm bredt så blir det det når du printer. Printerdriveren vet jo at hele arket er et A4 ark og gjør at bildet får riktig størrelse. Er ikke så forbanna komplisert. Edit:Fikset benevning, cd -> cm Endret 6. juni 2004 av beh Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hvorfor drar du ikke bare på telebutikken, elkjøp, lefdal eller noe sånt og spør om og få prøve den litt? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) apekatt. Endret 7. juni 2004 av TorgeirS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå