HåkonN Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Skal kjøpe et DiMAGE A2 prosumer kamera, med et ScanDisc 1024mb CF kort. Kameraet har USB 2.0 port, vil det da være noe økning i hastigheten på overføringen hvis jeg bruker en minnekortleser for USB 2.0? Er kameraene generelt trege til å overføre bilder? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Vet ikke on dette er helt lovlig, men *BUMP*.... Ingen som vet? Jeg står på nippet til en bestilling..... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 hva med å teste kamera først? Da vil du vel finne ut om du kan spare deg de kronene det koster deg for en kortleser... fint med kortleser synes jeg personlig da, slipper en dra fram en kabel og kamera.. Kortleseren har en gjerne liggende på en "smart" måte Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Sant nok... Vel, firmaet jeg skal kjøpe kamerat har også Scandisk kortleser til nesten halv pris av i Norge... Ikke at det er så dyrt uansett men... Noen som vet om hastighet i forhold til hverandre? Lenke til kommentar
snole Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) I prinsippet burde det vel gå like fort. (Såfremt Kamera ikke blir flaskehals). Jeg har en kortleser siden mitt Ixus400 ikke har USB2.0 En annen fordel er at jeg med kortleseren kan dra med meg andre filer osv på kortet. Siden Ixus'en ikke dukker opp i utforsker som en disk, men heller som et eget kamaera, har jeg ikke den muligheten uten kortleser. Endret 7. juni 2004 av snole Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Faktisk et godt argument snole..... Kameraet kan jo kobles på en tv også, slik at det kunne være greit å føre over bilder andre veien også hvis man skal til noen som ikke har PC... Går utifra at hastigheten er omtrent det samme da... Ville trodd det kanskje gikk litt fortere siden lesemulighetene til kameraet sikkert er mer begrenset enn en dedikert leser.... (?)... Lenke til kommentar
snole Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er akkurat det jeg setter spm tegn ved. Er ikke sikker på ytelsen til kameraet vs kortleseren. Kan godt hende at det er nøyaktig samme, men greit å ha en 1GB "disk" å dra med seg til kompiser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå