Gå til innhold

Radeon 9800 prob.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjørte en forsiktig overklokking... er første gang jeg prøver meg på dette..

cpu ble klokket opp til 2,7 fra 2,53

gpu ble klokket opp fra 378 til 391

mem klokket fra 337,5 til 342

ble en liten økning i score... 3dm03 fra 5255 til 5392

3dm01 fra 13014 til 13510

Jeg tror dermed at cpu frekvens har litt å si, selv om dette kun gav en "liten" forbedring av min score. Prøv med en liten overklokking og se om det blir bedre resultat.

Lå forresten stabilt på 100fps i cs før klokkingen og.

Lenke til kommentar
Vil det bli veldig mye forskjell om jeg kjøper raskere minne i tillegg?

Bryr meg ikke så mye om 3dmark poeng, men er avhengig av 100fps i cs.

Laster ned '03 nå...

Skal legge ut score etter testen er kjørt.

Hvis du ikke klarer å få 100 fps i i CS, noe jeg klarte selv med mitt TNT2 ULTRA 32 MB kort, den gangen det var nytt, så vil jeg foreslå at du river faaenskapet ut av maskinen og brenner det på åpen plass mens du spotter ATI.

Men hvis det viser seg at du ikke oppnår 100 fps grunnet feil oppsett/drivere/etc (NOE JEG VIL TRO ER TILFELLET), så burde du prøve og fikse det istedet.

Har ikke ati men nvidia selv, men Radeon 9800 er etter hva jeg har skjønt ett kjempekort, så cs med ett "uhyre" høyt krav på pentium 133, 24 MB RAM, vodoo 2 kort eller bedre, burde ikke by på problemer.

PS. Til alle "jeg må ha 100 fps, eller så klarer jeg ikke å spille cs ordentlig", hvordan i helvete klarer dere å spille på konsoll maskiner (PS2/xbox/osv) i det hele tatt. Hadde maximums grensa på fps vært 200, så hadde alle YNKET seg over at man bare fikk 162 fps og ikke 200 som var max. Rart dere klarer å se på TV i det hele tatt med en så lav fps som den har. For meg høres det nesten ut som om man kan påstå at man ikke klarer å jobbe ordentlig hvis jeg ikke får i meg f.eks 3724 kalorier om dagen. Får jeg kun 3500 kalorier, ja da orker jeg ingenting. Fatter ikke hvem som først begynte med det "må" ha 100 fps tullet, men til dere andre som hiver dere på bølgen: BÆÆÆÆÆ, saueflokk.

MEN uansett, håper du får forbedret scoren din nå som du oppgradere, evnt. kommer nye drivere senere, eller at du fikser det med litt tweaking, så lykke til. :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Laster ned fra amerikansk server.. 30kb/s.

Grunnen til at jeg synes 100fps er viktig i cs er at om jeg kjører lavere frekvens på skjermen får jeg vondt i hodet.. Takler ikke 60Hz.

Dermed er det viktig å ha en fps som tilsvarer frekvensen på skjermen ellers blir det laggy.

Just for the record, jeg spiller ikke console-spill (ps2 xbox) pga. laggen.

Og en ting til... Jeg har 100Hz tv-skjerm også :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg kan aldri tru at en xp1700+ kan gjere så masse skade på en 01-score.

Den poengsummen er lavare enn det eg klarte med min gamle pc med xp2000+, 512mb ddr og ti200 (riktignok overklokka). Og et 9800pro er såpass bra at det skal ikkje vere mulig å få en sånn score uten en feil i systemet.

Eg trur det kan vere noke gale med software-delen din. Men ettersom at du har over 5k i 03 e eg litt i tvil. Eg meina uansett at den pc-en skal klare meir i 01.

Du kunne jo prøvd å klokke cpu litt og sjå ka som skjedde, stort eller lite utslag.

Endret av brukernamn
Lenke til kommentar
Eg kan aldri tru at en xp1700+ kan gjere så masse skade på en 01-score.

Den poengsummen er lavare enn det eg klarte med min gamle pc med xp2000+, 512mb ddr og ti200 (riktignok overklokka). Og et 9800pro er såpass bra at det skal ikkje vere mulig å få en sånn score uten en feil i systemet.

Eg trur det kan vere noke gale med software-delen din. Men ettersom at du har over 5k i 03 e eg litt i tvil. Eg meina uansett at den pc-en skal klare meir i 01.

Du kunne jo prøvd å klokke cpu litt og sjå ka som skjedde, stort eller lite utslag.

jepp, eg hadde geforce 3 med 512 PC2100 ddr ram, 2.0ghz og fekk betre score en tannkrem. Men eg overklokka skjermkortet mitt.

og gamer73: resten av systemet hass suger ikkje. litt banale påstander.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...