Gå til innhold

Feil post? Trenger hjelp med VB eller VC++

Anbefalte innlegg

Hei!

Det virker som om programmerings-siden har forsvunnet, typisk nå når jeg trenger hjelp..

Jeg anntar at Programmer.no er for programmer som finns, men jeg håper jo at noen her kan hjelpe meg allikevel..

Jeg vil gjøre et "super-lett" program.. iallefall trodde jeg det skulle være piece of cake.

Programmet skal lese inn dagens tid og dato (done) og "subtrahere" fra en "referense dato & tid".. Svaret jeg vil ha er hvor mange dager, timer, minutter det er til "referense dato & tid"..

Som en helt vanlig "count-down" som man kan se bl.a. på VISA.no sine sider, der de rekner ned til OL eller noe.

Problemet jeg har er at ingen av de data-typene jeg finner virker å lett kunne gjøre dette, eller ikke som je har funnet iallefall. Jeg har også prøvd å få til dette i Excel, men det nærmeste jeg har kommet der er antal dager.. Tiden blir "feil" siden jeg ikke vil at det skal stå "-1" timer.. blir det negativt så skal det jo trekkes fra 1 dag og legges til 24 timer eller no slikt.

Dette burde jo være lett, og det irriterer meg at jeg har komt inn i en sånn tanke-loop at jeg ikke får løst dette.

HJELP!

-Frustrert programmerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...