Gå til innhold

Flaskehalls for nytt skjermkort?

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe nytt skjermkort (x800xt pe) :love:

Fra før har jeg:

Abit IC7 Hovedkort for S478/800mhz

I875P,SATA,ATX,Dual-DDR, Firewire

DDR-DIMM PC2700 1.5GB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)

p4 [email protected] pc800 socket 478

Er det noe jeg burde oppgradere hvis det blir for stor flaskehalls for det nye 3dkortet??. :ermm:

Det jeg lurer mest på er minnet. ER det for tregt?? :roll: .

Endret av floffan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ic7 støtter 3200 RAm, bruk noen kroner på det, og kjøp pro.

Og kanskje en prosessor.

:thumbup:

Hadde skrevet opp hovedkortet 2 ganger :p Er fikset nå.

Men jeg har ikke peiling på ram. Har dere noen tips på noen ram jeg burde kjøpe??

Lenke til kommentar

som sagt så burde du kjøpe 3200-ram. Det er egentlig ikke så farlig hva du kjøper, men hold deg unna no-name, crucial og annet med høy latency.

Twinmos eller corsair burde funke bra så lenge det er 3200-ram og ikke har høyere enn 2.5 i CAS latency

Lenke til kommentar

Ingen spill (utenom det noen år gamle Ultima IX: Ascension) er enda så krevende at det trenger over 512MB ram. Tror ikke spill kommer til å trenge så mye før om omtrent kanskje 1 år, og da er det bare snakk om de "high-end" spillene.

Endret av Rafael
Lenke til kommentar
Når du først kjøper TwinX er vel 1024MB anbefalt, med tanke på hvor nødvendig det begynner å bli i de nyeste spillene.

Nødvendig og nødvendig fru Blom...eg har 512 noname 2700 og kjører alt som er av spel i dag.

Lenke til kommentar
Nødvendig og nødvendig fru Blom...eg har 512 noname 2700 og kjører alt som er av spel i dag.

Jeg oppgraderte nettopp fra 512 til 1024 ram. Innlasting og saving av spill går MYE kjappere. Spill som hakket litt i starten er også sluttet med det etter oppgraderingen.

Lenke til kommentar
Ingen spill (utenom det noen år gamle Ultima IX: Ascension) er enda så krevende at det trenger over 512MB ram. Tror ikke spill kommer til å trenge så mye før om omtrent kanskje 1 år, og da er det bare snakk om de "high-end" spillene.

Microsoft Flight Simulator 2004 krever helst 1024Mb RAM om du skal få full utnyttelse av grafikken...

Lars

Lenke til kommentar

Oppgraderte også nylig fra 512 til 1024 MB RAM. Spillene flyter bedre ja. Før hakket det litt her og der i enkelte spill *host* Far Cry *host*. Dette er helt borte nå.

Nå kan det diskuteres om en slik oppgradering er verdt det, kommer litt ann på hvor mye penger du har.

Nå har han jo 1,5 GB med PC2700 RAM, kan bli litt rart å gå ned til 512 MB PC3200 da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...