Gå til innhold

varmt som ****!!!!

demiurgen

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp kjøpt meg en p4 1,8 GHz CPU og et hovedkort med SIS 645 chipset og 512 DDR SDRAM... kjøpte også et gainward geforce TI 64 MB DDR...

rett etter oppstart r tempen 51 grader på CPU!!! jeg har ikke klokka den opp eller noe som helst... og kjører windows XP... med ntfs...

etter en stund henger maskinen seg... dvs. den begynner å hakke!!! ikke bare i spill men også når jeg bruker helt vanlige programmer som utforsker, explorer ol.

what to do!?!?! 51 grader r vel for varmt... regner med det er derfor den henger seg hele tiden?!?!?

kan det være noe med skjermkortet?

help me!?!?!?!?!?!?!??!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

51 grader er ikke noe problem i det hele tatt. men du sier at det er tempraturen rett etter oppstart? neste gang maskinen henger seg (eller hakker) kjør en kjapp omstart, og rett inn i bios. om tempraturen er på rundt 70-80 grader, skaff deg en bedre kjøler.

men det er svært sjelden at intel cpu "hakker"/henger seg/krasjer. de har jo strevd så veldig med å sette inn en fsd i cpu'ene sine (fsd- fail safety device, passer på at ved høye tempraturer, så skrues cpu ned til en "sikker" hastighet slik at cpu ikke ødelegges pga for høy tempratur)

kan jo også være probelemer med xp.

Lenke til kommentar

Skaff deg PC Alert. Det programmet gjør det mulig å sjekke temperaturen mens du er i windows.

51c er ikke noe problem!! Det er ikke unormalt, jeg har selv 52C og ikke noe problemer som har med prosessor å gjøre. Men siden du sier at det er rett etter oppstart kan dette være et porblem siden dataen blir varmere etterhvert.

Er det dårlig plass(dårlig lufttilgang) i toweret ditt kan det være problemet. Og for all del sjekk om vifta virker, ellers så har du et seriøst problem, og bør la være å skru på dataen i fare for å brenne den!!!

Lenke til kommentar

[QOUTE]

Og for all del sjekk om vifta virker, ellers så har du et seriøst problem, og bør la være å skru på dataen i fare for å brenne den!!!

Hva i all verden får deg til å tro det? en P4 kræsjer lenge før den brenner opp, det er en del av sikkerheten dens.

Jeg ville gått over ledninger, og tatt av topplokket på tower, hvis det hjelper så vet man at det er pga varme rundt harddisker kanskje? =)

Lenke til kommentar

Hummz.. jeg har +27C ved MAX load på en Tbird 800 (orginal/ikke klokka) med litt grom krem (AS2) og Modifisert Silverado (større trommelvifter, bøyd litt på ribba for bedre air-flow)

Open Box vel å merke da med takvifte i rommet som surrer å går døgnet rundt

Tempføler på hovedkortet viser +40C men den jeg har mondert rett ved siden av core selv viser toppen 27.1C (max load i maaaange timer)

Romtemp er som regel ikke så langt unna core-temp :wink:

Har lyst på en p4-ting som ikke lager så mye varme jeg altsåp .. :wink: Hadde ikke noe med inlegget å gjøre, men måtte bare få det ut .. :wink:

Lenke til kommentar

51 grader like etter start er høyt.

Har du montert viften riktig, er alle 4 festene ok ?

Blir ribben varm ?

51 grader er normalt ved høy prosessorbelastning.

Mulig det er et program som starter automatisk som belaster prosessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...