Gå til innhold

Bakrunn skal bare "lastes" én gang

Anbefalte innlegg

Det gjelder denne siden.

Poenget er at når en artig liten nettsurfer dumper bortt siden min og skal trykke på navigasjonsknappene, så blir bakrunnen helt hvit og kommer opp igjen i løpet av 1 sekund. Den lastes ikke på nytt fordi det tar litt flere sekunder, men noe er det. Kan det ha noe med at bakrunnsbildet er for stort eller noe? Det bakrunnbildet er på 258kB (png). Sånn som jeg hadde planlagt det så skulle det kanskje ta noen sekunder å laste opp bakrunnsbildet hvis man ikke har vært der før, men så skulle det ikke ta noe tid å laste etter det...

Noen forslag?

På forhånd takk :)

EDIT:

Har finni ut at dette bare gjelder med IE og ikke med Opera. Noen som vet hva det kommer av?

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å mekke bakgrunnsbildet ditt litt mindre og sette

body {

background-image: url(bilde.gif);

background-repeat: repeat(-all?);

}

Da vil bakgrunnsbildet repetere seg over hele siden, og det tar utrolig mye mindre plass :thumbup:

EDIT: Så ikke at egentlig hele siden var det samme bildet, og det anbefales ikke. Du må dele det opp i flere deler for at det skal bli skikkelig.

Endret av PT
Lenke til kommentar
Svar på edit:

Så du mener at jeg burde dele opp bakrunnsbildet i flere deler? med z-index sånn at noe kommer under ol?

Ja det bør du. Den metallaktige bakgrunnen kan kanskje løses med repeat. De andre bildene dine er såpass lite komplekse at de kan komprimeres ganske godt, og på dan måten tar de ikke tid å laste på nytt. Et annet alternativ er preloading, men det ville jeg helst ikke brukt, og da bare i kombinasjon med den andre løsningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...