Gå til innhold

x800 uten ps3.0?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er forsåvidt ikke mye mer å finne i PS3.0 enn PS2.0

Det du sier her er helt feil. Fra en utvikler's side er det stor forskjell på PS 2.0 og PS 3.0, spørsmålet er bare hvor langt tid det tar før det kommer spill som støtter PS 3.0. Farcry kommer vist med patchiløpet av sommeren, og der er det visuell forbedring med hennsy på PS 3.0 ja!

 

Nederst på denne siden er en sammeligning av Pixel Shadere:

http://www.tomshardware.com/graphic/200404...ce_6800-08.html

 

Her er sammenlinging av forskjellige Vertex Sharder modeller:

http://www.tomshardware.com/graphic/200404...ce_6800-10.html

 

Edit: Legger også til en link fra WinHEC messen til Microsoft, der er det en artikkel om Shader Model 3.0

http://www.microsoft.com/whdc/winhec/partn...l30_NVIDIA.mspx

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

spørsmålet er om det kommer en ny grafikkort generasjon før det skjer...

 

SM3.0 support er akkurat det samme som GF2MX400 64MB... masse ram, men ikke raskt nok til å ta det i bruk effektivt... Når det kommer spill som trenger det, er det kortet treigt uansett...

 

Er det noen som har sett faktisk ytelse på SM3.0 på nvidia kort?

 

Jeg vil iallefall ha bedre ytelse på dagens spill enn halfassed på fremtidige...

Lenke til kommentar

Sm3 gir ikke uten videre visuelt bedre grafikk over Sm2, at det som ble vist i demoen av Far Cry med sm3 effekter kan også utføres av R3xx serien. Så langt vet vi ikke hvor godt NV40 takkler sm3.

 

http://www.elitebastards.com/page.php?page...ad=1&comments=1

 

 

We've all seen the images and videos from the GeForce 6800 launch, where Far Cry was shown off with some fancy new effects. Well, one of those effects was offset mapping, and the good news is that it is available in the current version of Far Cry! The bad news is that it isn't implemented into current levels - However, thedudemanguy has created a level using Crytek's Sandbox editor that shows off a few basic examples of how offset mapping looks. All it requires is a 2.0 shader compliant card (i.e. Radeon 9500 or above, or GeForceFX 5200 or above).

Endret av Robin B
Lenke til kommentar
Det du sier her er helt feil. Fra en utvikler's side er det stor forskjell på PS 2.0 og PS 3.0, spørsmålet er bare hvor langt tid det tar før det kommer spill som støtter PS 3.0. Farcry kommer vist med patchiløpet av sommeren, og der er det visuell forbedring med hennsy på PS 3.0 ja!

Både ja og nei. For en utvikler er det en fordel. Men visuellt ser man ikke noen forskjell på grafikken, og patchen som FarCry implementerer SM3.0 i har ingen visuelle forbedringer. Det er Nvidia som maser på FarCry om å legge den ut slik at alle skal se hvor "mye bedre" GF6800 er i FarCry enn ATI (Ironisk)

Lenke til kommentar

når ati kom ut med ps 2,var jo dette bra.

men når nvidia kommer ut med ps 3 er det ikke bra

fordi ati ikke har det ?

 

kan hende ati venter med dette til neste generasjon kort

kommer ut,koster sikker en del og utvikle dette.

 

skal jo være en del mere effekter spill med ps 3,etter bildene

som ligger på netet..

at ati vil vente med dette vil jo vise seg om

dette er et lurt trekk av dem !

 

men går det 6-8 mnd før vi får se dette i de fleste

spill...

Lenke til kommentar
Raptor' date='06/06/2004 : 14:16']
Det er forsåvidt ikke mye mer å finne i PS3.0 enn PS2.0

Det du sier her er helt feil. Fra en utvikler's side er det stor forskjell på PS 2.0 og PS 3.0, spørsmålet er bare hvor langt tid det tar før det kommer spill som støtter PS 3.0. Farcry kommer vist med patchiløpet av sommeren, og der er det visuell forbedring med hennsy på PS 3.0 ja!

 

Nederst på denne siden er en sammeligning av Pixel Shadere:

http://www.tomshardware.com/graphic/200404...ce_6800-08.html

 

Her er sammenlinging av forskjellige Vertex Sharder modeller:

http://www.tomshardware.com/graphic/200404...ce_6800-10.html

 

Edit: Legger også til en link fra WinHEC messen til Microsoft, der er det en artikkel om Shader Model 3.0

http://www.microsoft.com/whdc/winhec/partn...l30_NVIDIA.mspx

Okay, jeg legger meg ned i støvet for deg. Du har rett.

Lenke til kommentar

men det står jo dette på bilde. er det ikke shader model det er snakk om?

 

edit_

 

det er ikke jo ikke "vanlige" R420. Selv trodde jeg også at PCI-e versjonen skulle være lik, men siden bilde sier det motsatte blir jeg itvil.

 

Heller er det ingen med foten innenfor Asus som har avbekreftet/bekreftet noe av hva jeg har lest til nå.

Endret av genesis
Lenke til kommentar
når ati kom ut med ps 2,var jo dette bra.

men når nvidia kommer ut med ps 3 er det ikke bra

fordi ati ikke har det ?

Er det noen som har sagt at det ikke er bra?

 

skal jo være en del mere effekter spill med ps 3,etter bildene

som ligger på netet..

Hvilkne bilder?

Det er ingen effekter som kan gjøres med PS3 som ikke kan gjøres med PS2. Det er i VS3.0 de største forbedringene ligger, nærmere bestemt vertex texturing.

Lenke til kommentar
når ati kom ut med ps 2,var jo dette bra.

men når nvidia kommer ut med ps 3 er det ikke bra

fordi ati ikke har det ?

Er det noen som har sagt at det ikke er bra?

 

skal jo være en del mere effekter spill med ps 3,etter bildene

som ligger på netet..

Hvilkne bilder?

Det er ingen effekter som kan gjøres med PS3 som ikke kan gjøres med PS2. Det er i VS3.0 de største forbedringene ligger, nærmere bestemt vertex texturing.

ja.mange medlemer som har delte meninger om dette !

 

bilder,jo har sett blider som viser forskjell mellom sp 2.0/sp 3.0.

har ikke du ?

 

skal se om jeg finner link :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...