evgeny Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hører rykter om at x800 korta ikke har implementert ps 3.0 teknologi og nvidia sine 6800 har det. Vil det da være lurest å kjøpe 6800 kort med tanke på framtidige spill? Takk Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det er forsåvidt ikke mye mer å finne i PS3.0 enn PS2.0. Så jeg vil si at X800 er fortsatt et godt kjøp, og nvidia's 6800-serie ikke ligger på forkanten bare p.g.a. PS3.0-støtte. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Det er forsåvidt ikke mye mer å finne i PS3.0 enn PS2.0 Det du sier her er helt feil. Fra en utvikler's side er det stor forskjell på PS 2.0 og PS 3.0, spørsmålet er bare hvor langt tid det tar før det kommer spill som støtter PS 3.0. Farcry kommer vist med patchiløpet av sommeren, og der er det visuell forbedring med hennsy på PS 3.0 ja! Nederst på denne siden er en sammeligning av Pixel Shadere: http://www.tomshardware.com/graphic/200404...ce_6800-08.html Her er sammenlinging av forskjellige Vertex Sharder modeller: http://www.tomshardware.com/graphic/200404...ce_6800-10.html Edit: Legger også til en link fra WinHEC messen til Microsoft, der er det en artikkel om Shader Model 3.0 http://www.microsoft.com/whdc/winhec/partn...l30_NVIDIA.mspx Endret 6. juni 2004 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 spørsmålet er om det kommer en ny grafikkort generasjon før det skjer... SM3.0 support er akkurat det samme som GF2MX400 64MB... masse ram, men ikke raskt nok til å ta det i bruk effektivt... Når det kommer spill som trenger det, er det kortet treigt uansett... Er det noen som har sett faktisk ytelse på SM3.0 på nvidia kort? Jeg vil iallefall ha bedre ytelse på dagens spill enn halfassed på fremtidige... Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Sm3 gir ikke uten videre visuelt bedre grafikk over Sm2, at det som ble vist i demoen av Far Cry med sm3 effekter kan også utføres av R3xx serien. Så langt vet vi ikke hvor godt NV40 takkler sm3. http://www.elitebastards.com/page.php?page...ad=1&comments=1 We've all seen the images and videos from the GeForce 6800 launch, where Far Cry was shown off with some fancy new effects. Well, one of those effects was offset mapping, and the good news is that it is available in the current version of Far Cry! The bad news is that it isn't implemented into current levels - However, thedudemanguy has created a level using Crytek's Sandbox editor that shows off a few basic examples of how offset mapping looks. All it requires is a 2.0 shader compliant card (i.e. Radeon 9500 or above, or GeForceFX 5200 or above). Endret 6. juni 2004 av Robin B Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det du sier her er helt feil. Fra en utvikler's side er det stor forskjell på PS 2.0 og PS 3.0, spørsmålet er bare hvor langt tid det tar før det kommer spill som støtter PS 3.0. Farcry kommer vist med patchiløpet av sommeren, og der er det visuell forbedring med hennsy på PS 3.0 ja! Både ja og nei. For en utvikler er det en fordel. Men visuellt ser man ikke noen forskjell på grafikken, og patchen som FarCry implementerer SM3.0 i har ingen visuelle forbedringer. Det er Nvidia som maser på FarCry om å legge den ut slik at alle skal se hvor "mye bedre" GF6800 er i FarCry enn ATI (Ironisk) Lenke til kommentar
igy Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Har ikke x800 serien noen PS3 egenskaper? Mener jeg har hørt noe sånt en gang... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) hva er forskjellen på ps.3.0 og sm.3.0? fant dette bilde i en annen tråd_ Tatt fra vr-zone.com mer i denne tråden_ http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=253041 Er det ps 3.0 eller sm 3.0 som blir støttet i STALKER? Endret 6. juni 2004 av genesis Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Har ikke x800 serien noen PS3 egenskaper? Mener jeg har hørt noe sånt en gang... Nei. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 når ati kom ut med ps 2,var jo dette bra. men når nvidia kommer ut med ps 3 er det ikke bra fordi ati ikke har det ? kan hende ati venter med dette til neste generasjon kort kommer ut,koster sikker en del og utvikle dette. skal jo være en del mere effekter spill med ps 3,etter bildene som ligger på netet.. at ati vil vente med dette vil jo vise seg om dette er et lurt trekk av dem ! men går det 6-8 mnd før vi får se dette i de fleste spill... Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Derfor blir jeg forvirra og usikker om hvilket kort er smartest å kjøpe nå Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Derfor blir jeg forvirra og usikker om hvilket kort er smartest å kjøpe nå er ikke noe og lure på. behold det kortet du har inntil vidre Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Raptor' date='06/06/2004 : 14:16'] Det er forsåvidt ikke mye mer å finne i PS3.0 enn PS2.0 Det du sier her er helt feil. Fra en utvikler's side er det stor forskjell på PS 2.0 og PS 3.0, spørsmålet er bare hvor langt tid det tar før det kommer spill som støtter PS 3.0. Farcry kommer vist med patchiløpet av sommeren, og der er det visuell forbedring med hennsy på PS 3.0 ja! Nederst på denne siden er en sammeligning av Pixel Shadere: http://www.tomshardware.com/graphic/200404...ce_6800-08.html Her er sammenlinging av forskjellige Vertex Sharder modeller: http://www.tomshardware.com/graphic/200404...ce_6800-10.html Edit: Legger også til en link fra WinHEC messen til Microsoft, der er det en artikkel om Shader Model 3.0 http://www.microsoft.com/whdc/winhec/partn...l30_NVIDIA.mspx Okay, jeg legger meg ned i støvet for deg. Du har rett. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Noen som vet om det bare er Asus som stiller med sm3.0 støtte? Lenke til kommentar
rener Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Kan legge til at ATI har implementert noko som heiter 3dc som er bruk av komprimerte teksturer, men uten ytelsestap. Huskar ikkje heilt korleis det fungerte, men skal sjå om eg finn ein link. Her er ein artikkel om 3dc (Tomshardware) Edit: Fant linken.. Endret 6. juni 2004 av rener Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Noen som vet om det bare er Asus som stiller med sm3.0 støtte? Hva mener du? R420 har ikke støtte hvis det var det du tenkte på. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) men det står jo dette på bilde. er det ikke shader model det er snakk om? edit_ det er ikke jo ikke "vanlige" R420. Selv trodde jeg også at PCI-e versjonen skulle være lik, men siden bilde sier det motsatte blir jeg itvil. Heller er det ingen med foten innenfor Asus som har avbekreftet/bekreftet noe av hva jeg har lest til nå. Endret 6. juni 2004 av genesis Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 At r420 har sm3 støtte er en typo, ikke tilfelle. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 når ati kom ut med ps 2,var jo dette bra.men når nvidia kommer ut med ps 3 er det ikke bra fordi ati ikke har det ? Er det noen som har sagt at det ikke er bra? skal jo være en del mere effekter spill med ps 3,etter bildenesom ligger på netet.. Hvilkne bilder? Det er ingen effekter som kan gjøres med PS3 som ikke kan gjøres med PS2. Det er i VS3.0 de største forbedringene ligger, nærmere bestemt vertex texturing. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 når ati kom ut med ps 2,var jo dette bra.men når nvidia kommer ut med ps 3 er det ikke bra fordi ati ikke har det ? Er det noen som har sagt at det ikke er bra? skal jo være en del mere effekter spill med ps 3,etter bildenesom ligger på netet.. Hvilkne bilder? Det er ingen effekter som kan gjøres med PS3 som ikke kan gjøres med PS2. Det er i VS3.0 de største forbedringene ligger, nærmere bestemt vertex texturing. ja.mange medlemer som har delte meninger om dette ! bilder,jo har sett blider som viser forskjell mellom sp 2.0/sp 3.0. har ikke du ? skal se om jeg finner link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå