Gå til innhold

Er det pixelshader på mitt GF4 mx440 kort?

Qwark

Anbefalte innlegg

har et godt gammelt Nvidia GF4 mx440 kort, og har lastet ned de siste driverne(56.72) men når eg skal spille enkelte spill så kommer det opp mld om at eg må ha pixelshader 1.1 eller bedre....

Dessverre så veit ikke jeg hva pixelshader er for noe, er det mulig for meg å slå det på eller laste det inn i chipsettet på noen måte eller er det hardware på kortet?

:hmm: Endret av Qwark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg fikk med GF4 MX med hjemme-pc fra jobben for nesten 3 år siden. Det første jeg gjorde var å ta ut kortet og trampe det flatt. Så kjøpte jeg meg et GF4200Ti 64MB. MX korta suger bare noe så utrolig. Man burde aldri kjøpe et slikt kort med mindre man ikke spiller på pc'en.

Lenke til kommentar

syar2003 er inne på noe her, no får jeg startet opp, men med en gang spillet begynner å lastes inn etter all "reklame" i starten krasjer det og hopper ut i windows, må prøve å feile litt med 3danalyaser så kansje det går etterhvert...

Jeg tror du ville hatt mer glede av et spill som theif hvis du kjøper et nytt kort.

Kansje et kort i 9600serien eller FX5900 serien.

Bare litt over 1000kr for et godt kort.

Golfsesongen er i gang så penger er det lite av for tia,

uff det koster å være sportslig.

Lenke til kommentar
Husker jeg fikk med GF4 MX med hjemme-pc fra jobben for nesten 3 år siden. Det første jeg gjorde var å ta ut kortet og trampe det flatt. Så kjøpte jeg meg et GF4200Ti 64MB. MX korta suger bare noe så utrolig. Man burde aldri kjøpe et slikt kort med mindre man ikke spiller på pc'en.

Hehe, som gamer73 her sier så er dette kortet en ren tragedie. Når man ser på prisene på grafikkort idag og selfølgelig den gangen GeForce 3/4 var nye, så BURDE noen varsellamper gå av når ett grafikkort som Mx bare koster like mye som en eske konfekt.

Det straffer seg og gå for det aller billigste hvis man har ett håp om å spille noe bedre enn minelegger og kabal med disse kortene. Hehe :D

Så som de andre sier her, kjøp noe litt nyere i ATI eller NVIDIA serien som ikke koster blod, så burde spillinga gå litt bedre. Med nyere mener jeg utifra Mx serien, bare så det er sagt.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

øhøhømm, kjørte bf1942 glatt, wc3 glatt, ccg generals glatt og cs 1.6 100fps stabilt med mitt gf mx440 heavy klokket på over 1024x768(800x600 på cs) på alle spilla :D , fikk faktisk over 7000 i 3dmark01 på det :D . itj nå dissing av mx her ass.............. så ble jeg lei og kjøpre 9800pro :D

Lenke til kommentar

Har g4mx440 selv, men endelig har jeg fått kloa i 5000kr, så nå skal det snart bli et x800pro på meg :thumbup:

Skal bare vente med det til halflife2 kommer ut...

Edit: fikk 6449 på det i 3dmark 01 se, u klokket.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...