TDK Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hei Jeg vet ikke helt om dette er riktig sted og plasere denne tråden men skjermer og TV'er vel nesten det samme. Fattern skal ha ny tv. Han vil gjerne ha en flat tv på 30 tommer ++. Han er villig til og betale fra 20000 til 25000kr. Er det noen her som kan andbefale en god TV til denne prisen som de selv har erfaring med? All hjelp taes imot med takk! Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) 20000-25000 tusen damn, så mye penger kunne jeg tenkt meg. hehe. dette var offtopic. kjøp en tv til 10 000, og spar resten shade Edit : hva med denne lcd tv'n? Endret 6. juni 2004 av Shade22 Lenke til kommentar
westa Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hei, Jeg tror det beste kjøpet du kan gjøre akkurat nå er hos Elkjip med denne Phillips 42" plasma'en. Phillips har fått gode testresultater på sine plasmaskjermer..... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Vet ingenting om denne annet enn at prisen virker uslåelig: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123854&cks=PRL Lenke til kommentar
westa Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Ja, prisen på den Medion'en er det ingenting å si på. Jeg tror den er ganske ny, så det er vanskelig å si hvordan den er i forhold til andre skjermer... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Fattern skal ha ny tv.Han vil gjerne ha en flat tv på 30 tommer ++. Han er villig til og betale fra 20000 til 25000kr. Når man skal bruke så mye penger på en TV, så må man se det selv før man handler. Sjekk bildekvaliteten. Er det svarte svart? Er det hvite hvitt? Ser fargene naturlige ut? Det er stor forskjell på forskjellige plasma- og LCD-skjermer. Har hørt at noen av de billige skjemene som dukker opp er forrige generasjon teknikk med blassere / dårligere bilde. Det beste bilde jeg har sett, er nok en fra JVC. Men den er bare 26" og koster litt mer enn antydet budsjett. Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg vet at dinside har testet en del flate TV-er i det siste, men utenom de har jeg sett lite sammenlignende tester i Norge Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg er langt i fra noen ekspert på dette området, men jeg føler at en prosjektor kan være ett bedre kjøp i denne prisklassen. En plasma skjerm er jo pen å se på, men er det egentlig så bra bilde på lavpris plasmaene? Jeg syns ofte de virker kornete og har lav oppløsning. Mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Har selv en Panasonic 42" Plasmaskjerm som er noe av det beste du kan få på markedet i dag. Kjører med en Harman/Kardon DVD-25, mission høyttalere og en Pioneeer VSX-D2011 forsterker/reciever. Alt kjøres på Progressive scan noe som gir kremen av bilde du kan få i dag. Har dessverre ingen subwoofer eller bakhøyttalere , men det kommer.... I de fleste lyd og bilde magasiner vinner plasma med progressive scan over LCD-skjermer grunnet bedre bilde. Panasonicen jeg har, har i tillegg 10-bits bildebehandling (enestående for panasonic) noe som gir større tydlighet i fek.s snøkorn, gressplen etc. MAO: Denne skjermen er å anbefale. Panasonic er KONGE! Modellnavn: TH-42PW5. Alt er kjøpt på elkjøp på vinterbro. Endret 6. juni 2004 av shit89 Lenke til kommentar
TDK Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Takk for alle tips og spesielt dinside tipset fra enden! Jeg leste litt på dinside.no og fant denne: LG Plasma LG PLASMA PÅ KOMPLETT Den koster 23000kr + Tv tuneren som koster 3000 blir det 26000. Er dette et godt kjøp? Den fikk jo veldig god kritikk på dinside.... Endret 6. juni 2004 av TDK Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Lenke til kommentar
TDK Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Har du en test av denne noe sted ahpadt? PS: jeg har søkt på google men fant lite... Endret 6. juni 2004 av TDK Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Har du en test av denne noe sted ahpadt? Har nok ikke det, men det finnes sikkert mange nettsteder som har testet den. Har ikke tid til å hjelpe deg akkurat nå siden jeg må skrive en engelskoppgave til i morgen. Kommer innom senere i kveld Lenke til kommentar
westa Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Sjekket prisen på Philips 42PF9945 på kelkoo. Sverige: 39000,-, SEK Danmark: 34000,- DKK England: 27000 NOK Frankrike :27000 NOK Belgia: 28200 NOK Nederland 24000 NOK Italia: 29500 NOK. Jeg tror dette er et meget godt kjøp, men ta en tur til elkjip for å sjekke den ut. LG MZ-42PZ45V fikk en bra test på din side. Det samme gjorde en 37" Phillips med navn 37 PF 9965. Phillips 42PF9945 er visstnok en ny modell av 42PF9955. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 37PF9965 er en rå TV, men du får vel ikke tak i den til under 25000,- ? Men som en annen nevnte her, du må SE en TV i den prisklassen før du kjøper den. Om ikke det lar seg gjøre så les i alle fall mange ulike tester. Noen LCD og plasma har rett og slett utrolig svett bilde, og da står ofte prisen i stil med bildet. Det KAN selvfølgelig finnes unntak, men se for guds skyld TVen "live" før du kjøper noe. Når det gjelder 42PF9945 vil jeg bare gjøre oppmerksom på at det med denne TVen bare følger med et fislete veggfeste som jeg nesten ikke hadde turt å montere en TV til 25000,- på. Det følger ikke med noe bordstativ og det er innebygget tuner i TVen slik at du evt må ha en drøss kabler hengende rett inn i TVen Jeg foretrekker når plasmaene kun er et panel med 1 eller 2 kabler inn i en separat tuner-boks.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå