Arve28 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Tenkte å legge lydspor med snakking på noen reisefilmer. Må ha en microphone eller et headset med mic. Har et SoundBlaster Audigy kort. Må jeg ha en stereo mic eller hvordan fungerer dette? http://www.komplett.no/k/kl.asp viser en masse headset. Noen har en plugg til headsett og en til micen. Høytallerne jeg har er en 3,5 plugg tror jeg med 2 striper på. Dette er vel en stereo? Men får man stereo på en microhone? På mitt SB Audigy kort er det vel bare en inngang for mic. Så dette er vel da mono? Er det mulig å kopiere eller noe annet i Premiere pro slik at man kan få denne mono lyden ut av begge høytallerne? Håper noen kan hjelpe. Endret 6. juni 2004 av Arve28 Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hmm... altså: MONO betyr 1 og det betyr at du får bare et signal inn på pcen via en mic, eller inn på en mixer.. MONO kan kjøres i begge høytalerne (LEFT OG RIGHT) men det blir den samme lyden i begge høytalerne, i stero kan du f.eks ha litt anderledes lyd i left og en annen i right... Hmm.. håper du skjønte dette.. eller om jeg skjønte spørsmålet ditt.... Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Men på mitt SB Audigy kort så vil jeg tro det bare er en inngang for mic? Hadde det vært 2 så hadde det vel vært 2 innganger? Eller finnes det Stereo på 2 plugg fra mic? Høytallerne har vel 1 plugg med 2 streker på så de er stereo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå