kaaasen Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Heisann! Har slitt med et problem noen dager nå. Jeg bestemte meg for å reinstallere OS'et, hvilket ikke skulle være noe problem i det hele tatt. Problemene begynte imidlertid med en gang. Da installasjonen er ferdig (jeg er har prøvd MANGE ganger) så kommer denne beskjeden her opp da Windows skal boote: Windows kan ikke starte på grunne av en harddisk- konfigurasjonsfeil. Kan ikke lese fra den valgte oppstartsdisketten. Kontroller oppstartsbanen og disketten. Se Windows-dokumentasjonen om maskinvarekonfigurasjon av disker og i brukerhåndbøkene til maskinvaren for ytterligere informasjon Denne kommer opp hver gang etter jeg har formatert og installert. Har verken diskettstasjonen eller den andre harddisken koblet til for øyeblikket... FIXBOOT og FIXMBR eller hva de to nå heter, uten at det har hjulpet noe som helst. Er det noen som kan hjelpe, så takk Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det kan jo nesten virke som om det er noe feil med harddisken din da. Hadde jeg vært deg så hadde jeg koblet til den andre disken, og innstallert xp på den i steden. Da kan du etterpå innstallere diverse harddisk-feilsøkingsprogrammer, og fixe disk nr. 1. Selv har jeg Norton System Works 2004 innstallert, der er finnes det meste av harddisk-støtteprogrammer som kanskje kunne løse et problem som ditt.... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Det som er litt merkelig er at jeg nettopp har fått installert Home Edition. Har både Home og Pro lisensene liggende her, men det var bare Home det funket med. Det er litt rart, menmen. Fikk hvertfall en clean install Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Oppdaget et nytt problem da jeg skulle plugge inn harddisk nummer to her. Denne er slave, og har bare filer liggende. Windows nekter å boote, og det står bare en hvit strek og blinker på svart skjerm, istedet for WinXP Home logoen og den grønne linjen som loader. Med en gang jeg plugger ut disk 2, loader windows lynkjapt, mens når jeg har den i, nekter Windows å/og loade. Lenke til kommentar
devotio Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Boot maskinen med XP Cd'en og velg repair, det bør hjelpe! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Boot maskinen med XP Cd'en og velg repair, det bør hjelpe! Hmmm... jeg kan jo prøve, men jeg har ikke den helt store troen på den løsningen Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Har prøvd med repair, men jeg veit ikke helt hvordan jeg skal bruke den liksom... så innpå help der, men ble ikke særlig klokere av det der nei :S Har også prøvd å oppgradere til WinXP Pro, uten at det gjorde noe forskjell. Trenger desperat hjelp her Endret 6. juni 2004 av Complexion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå