Gå til innhold

Mer om Chess vs Talkmore/Sense på nett...


Anbefalte innlegg

Går nok litt fort i svingene for Chess for tiden, med denne priskrigen.

Opererer med både 0.59 og 0.69 i startavg på sidene akkurat nå.

 

Går man inn fra hovedside og rett på bestillingslinken er start avg 0.59.

Fra hovedside og via "Les mer" på artikkelen Norges billigste.....er avg 0.59.

Fra hovedside/tjenester/chess kontant....er avgiften 0.69?

 

EN ANNEN VIKTIG TING I DISSE TIDER MED SOMMER OG FERIE....

Er man klar over at det ikke er mulig å bruke chess kontant utenfor Norge (Roaming)??? Har fått dette dobbeltbekreftet via kundeservice. I den ene henvendelsen sier kundeservice at det kommer, men vet ikke når. I den andre at man overhode ikke vet når det kommer?

Dette viktige punkt har jeg ikke funnet på sidene Deres. Noen andre som har sett det?

 

Månedsavgiften på "Connect" og "move" er jo så lik nå, med bare stor forskjell i ringepris, at det snart ikke er noe vits i annet enn "move" for de fleste med forh.vis beskjedent bruk.

Her må vel noe gjøres? Noen som har hørt noe om det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sendt en mail til Chess for å få vite hva som skjer med ab prisene Deres etter denne "priskrigen".

Hva er f eks meningen med å beholde Chess connect nå????

 

Hva er forskjellen mellom dette abonnementet og forh betalt (kontant)???

Som skulle tilsi så stor prisforskjell.

 

Mulig jeg ikke ser det men.......

Lenke til kommentar

Jeg skal nå vente å se hva som skjer med prisene med connect før jeg gjør noe,jeg tar ikke sjansen forløpig på at kontant ikke skal fungere,og 9kr er ikke noe stor utgift og hvis de setter ned sms,så er det ikke store forskjellen,jeg sender stort sett bare sms og mms..har connect

 

:)

Lenke til kommentar

Siden jeg startet denne tråden, og kan mene at Chess har litt å få gjort med kundeservice/intrnettsider m m.....mener jeg også at:

 

Chess skal ha all ære av å ha vært den som har drevet frem de mye bedre prisene vi etter hvert har fått i Norge. Uten selskaper som Chess...og til dels noen andre, hadde Netcom og Telenor fortsatt sittet alene på sin høye hest og satt de priser de ville. Uten at folk hadde hatt valget.....

 

Kan ikke være annet enn uvitenhet/giddesløshet at privatfolk fremdeles betaler Deres (Telenor/Netcoms) priser.

 

Så oppsumert....ALL HONNØR TIL CHESS FOR DET.

Lenke til kommentar

Bare som et apropos....

Så sendte jeg en mail til Chess og lurte på hva De gjør med roaming prisene og prisene på abonnementene.......

 

De svarte

Sitat:

"Hei.

Takk for din henvendelse.

 

Priser og avtaler fra utlandet på ditt abonnement vil til enhver tid følge

Telenor. Den nye prisstrukturen vil derfor også gjelde for chess-kunder med

Telenor-dekning.

 

Til Din informasjon så ser vi nå på hvordan vi kan forbedre prisene på

fakturerbare abonnement og vi kommer i løpet av kort tid med forbedringer

her.

 

Bakgrunnen for lanseringen av disse prisene på kontant var å møte

konkurransen fra nye aktører .Chess har hele tiden presset prisene og skal

fortsette med dette fremover.Dog må vi be om litt tid til å gjøre dette over

hele linjen pga av en del tilpasninger".

Sitat slutt.

 

 

Noen som har hørt noe mer nøyaktig?

Og hva som skjer videre i denne "priskrigen".

Lenke til kommentar

Chess lar vente på seg.....

Noen som har hørt noe om hva som kommer til å skje???

 

Selv har jeg et connect abonnement.....

Bruker egentlig ikke mob så mye....

 

Men lurer jo faktisk hva De nå kommer til å gjøre med prisene på abonnement.

Er av og til avhengig av å bruke den i utlandet.

Har det nye forh. betalte (kontant) begrensninger i så måte. Dekker det bare noen Europeiske land. (Ikke Usa og andre land utenfor Europa)

Disse begrensningene ser jeg Mobyson har....

 

Har hatt litt vondt for å få eksakte svar fra kundeservice hos Chess.

 

Igjen skjønner jeg altså ikke hva jeg får ekstra igjen, for de mye dyrere ringeprisene til "connect", kontra "kontant"?

Lenke til kommentar
Igjen skjønner jeg altså ikke hva jeg får ekstra igjen, for de mye dyrere ringeprisene til "connect", kontra "kontant"?

Det er vel at du kan bruke Connect i utlandet i større grad enn kontant? Ikke vet jeg, men jeg ser egentlig INGEN fordeler med noe som helst abonnement med månedspris nå om dagen :green:

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Ja det tar tid før Chess forandrer prisene, skulle være den 1/6 så litt senere, så enda senere! Vi må huske at sommeren er kommet og det betyr båt for Idar Vollvik. Sitat fra Hegnar Online "Chess-gründer Idar Vollvik selger sin 48 fots store båt for ca. tre millioner, melder Bergens Tidende.

- Jeg selger fordi jeg skal ha en ny båt, jeg ville ikke sitte med to. Jeg selger først og kjøper etterpå, sier han.

 

- Om en drøy uke skal jeg til London for å se på en båt som koster omtrent ti millioner kroner. Jeg har reservert båten, men vet ikke om jeg kjøper den. De vil svært gjerne at jeg signerer, men de vil ikke si når de kan levere den. Det er rift om disse båtene, fortsetter Vollvik.

 

Det ble i forrige uke klart at Chess deler ut 20 millioner i utbytte i sommer, hvorav Vollvik får 12 millioner kroner." Link http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=151102&cat=111

Da er det vel ikke rart at vi brukere MÅ VENTE! Og siden båten koster så mye så vet Idar Vollvik at Chess tjener masse penger på å vente litt. Kommer godt med det, ikke billig å ha en slik båt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...