Gå til innhold

Windows XP loader ikke

Anbefalte innlegg

I går kveld/natt (05.05.04), satte jeg meg ned for å prøve å fikse et problem jeg har slitt med en stund. Problemet var at internett, og pcen generellt gikk tregere enn vanlig. Geniale meg MÅTTE selvfølgelig bare løse dette på egenhånd, for jeg er jo verdensmester og klarer alt alene. Men nei.... :roll:

Jeg satte i Windows CD-en, og ba den om å oppdatere min gjeldene versjon av Windows. Dette gikk totalt smertefritt, og spent reboota jeg pcen. Men spenningen var kortvarig. Da loadingen av XP skulle starte opp, reboota maskinen seg helt automastisk. Jeg fikk kun et glimt av loadingbildet, før den som sagt, skrudde seg automatisk av. Da jeg da skrudde på igjen, kom det opp et skjermbilde hvor det stod at jeg ikke hadde avsluttet Windows "ordentlig", jeg fikk valget mellom å starte opp i ulike typer sikkerhetsmodus, Windows med sist fungerende konfigurasjoner, og å starte Windows XP på vanlig måte. (fikk ikke valgmulighet til å boote med XP-cden, selv om den stod i). Det skjedde det samme uasnett hva jeg trykka på, den klikka etter et lite glimt av oppstartsskjermbilde.

Noen som har en løsning på problemet mitt? :ermm:

Takker for alle svar! ;)

Endret av RatmFan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du sikker på at du har cd-rommen i bootlista i bios? prøv å gå inn i bios og skjekk...

Takk skal du ha! ;)

Fant ut at den var 3. "rangert" av oppstartsmetoder, men da jeg endret den til 1., fikk jeg formatert.

Problem fixed! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...