kelly_who Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Jeg skulle gjerne ha hadd en skjerm som er velegnet til fotografisk bruk. Det må være mulig å kalibrere den nøyaktig enter i photoshop eller med software fra skjerm eller lignende. Pris er ikke så veldig viktig, men en øvre grense på 4000 er vel å foretrekke. Noen som vet om et merke som er å stole på men samtidig får kvalitet for pengene. Jobber mye med data så trenger en som er behgagelig og se på. Vennlig Hilsen Kelly Endret 6. juni 2004 av kelly_who Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 denne er veldig bra, men det ble vist 1000 kr for mye kjenner et par som har denne skjermen, og den er virkelig god, vant den store lcd testen 1(tror det var nr 1) så dette er en bra skjerm Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 denne er veldig bra, men det ble vist 1000 kr for mye kjenner et par som har denne skjermen, og den er virkelig god, vant den store lcd testen 1(tror det var nr 1) så dette er en bra skjerm Du burde garantert gå for denne, da denne har vunnet mange tester og fått mye god respons. Sleng på de 995kr'ene ekstra, og få en skjerm som du garantert vil være fornøyd med! Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Skla du virkelig ha en perle bør du kanskje ta en titt på Coloredge serien til Eizo. Uansett synes jeg 4000,- er litt lite å bruke om du er kravstor. NEC-en som er linket til er det jeg vil kalle et minstekrav om du er seriøs. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 jeg hadde nok gått for denne hadde jeg vært deg trådstarter: http://hardware.no/art.php?artikkelid=5454&side=10 Coleredge serien til eizo begynner jo på 18 k så de er totalt uaktuelle regner jeg med. NEC er på vei emd en ny serie som sikter seg mot grafikere som visnok skal være helt sinnsykt bra skjermer. NEC'en som mange foreslår her er bra den uten tvil, men det er en TN basert skjerm. Eizon jeg foreslår er en VA basert skjerm. Som i mine øyne gir en mye dypere fargegjengivelse. Skal du kun bruke den til foto og office = Eizo Skal du i tilligg spille mye fps spill (50% av brukstiden) = NEC Lenke til kommentar
twb Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 oivind_dahle Hva med Samsung 173T? Det var vel den som vant den store testen du gjennomførte, så hvorfor anbefaler du Eizo fremfor den? Eizo og Nec ble plassert på henholdsvis andre og tredjeplass, bak Samsung. Er det noe hold i påstandene om at Samsung har problemer med kvaliteten for tiden? Skal bestille en 17" og en 19" i løpet av morgendagen. Dette er til normal kontorbruk, men har likevel krav til bildekvalitet. Har sett på en del skjermer på Expert og Elkjøp, disse falt gjennom på dårlig fordelt lysstyrke, som er spesielt sjenerende på mørke farger. Sammenligner man den samme mørke fargen øverst i skjermen i forhold til nederst, vil man se dette helt tydelig. Kvalitetsskjermer som Samsung har jevnere lysstyrke, slik at dette ikke blir sjenerende i samme grad. Kan Samsung 173T og 193T justeres helt ned til bordplaten? Har en 172T her som er slik, og ønsker det på mine nye skjermer også. Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 twb: husk at grunnen til at 173T vant testen som beste allrounder. Det betyr ikke nødvendigvis at den var best på alle områder. Som du ser i bildetesten så var Eizo bedre her Lenke til kommentar
kelly_who Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Samsung SyncMaster 173T Eizo FlexScan L557 Disse to har jeg funne ut fra tester her på siden, som forresten er utrolig bra(testene alså)! Jeg skjønner jo et dette er gjengangere når man snakker kvalitet og jeg tror jeg blir å gå for Eizo som sant nok gjorde det best på fotodelen, men ikke kom totalt på første pga spill egenskaper, men det er helt uinsteresant for meg, for den skal utelukkende brukes til foto. Til Shade22 så får jeg ikke opp linken du anbefaler...så jeg vet ikke hvordan skjerm du snakker om, men ellers takk Jeg får grave litt dypere etter penger, så finner jeg sikkert noe:) Vennlig Hilsen Kelly Who Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå