Gå til innhold

Noen måte å slippe førstegangstjenesten på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken våpen bruker man? (man får prøve våpen, sant?)

Litt avhengig av hvor du havner, men vi kan jo ramse opp noen:

 

AG3

MP5

Clock

MG3

M72

RFK84

Diverse granater

 

Disse er det mest sannsynlig at du får prøve, men det kan også hende at du får prøve tyngre skyts og også utenlanske våpen slik som:

 

M16A2

M4

G36

AK47

AK74

UMP

Enfield L85A1

M249 SAW

M60

 

osv, men dette gjelder i dag kun Spesial tropper, de kan faktisk velge hvilket våpen de vil ha (NATO våpen)...

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
Hvilken våpen bruker man? (man får prøve våpen, sant?)

Litt avhengig av hvor du havner, men vi kan jo ramse opp noen:

 

AG3

MP5

Clock

MG3

M72

RFK84

Diverse granater

 

Disse er det mest sannsynlig at du får prøve, men det kan også hende at du får prøve tyngre skyts og også utenlanske våpen slik som:

 

M16A2

M4

G36

AK47

AK74

UMP

Enfield L85A1

M249 SAW

M60

 

osv, men dette gjelder i dag kun Spesial tropper, de kan faktisk velge hvilket våpen de vil ha (NATO våpen)...

 

 

des,OUT!

Bladt spesialavdelingene så er AG3 stadard våpen, eventuelt MP5. En blir utstyrt i henhold til oppdragets natur.

Og du glemte skarpskytter riflene, husker ikke betegnelsene i farta. Men du har en forleget utgave av AG3'n som bladt annet kystjegerene bruker.

Stadard skarpsskytter rifle 7.62 kaliber.

Også er det innkjøpt 50 kaliber skarpskytterrifle, den er drit rå. :love:

Også har en Browning 50 kaliber mitraljøse.

Lenke til kommentar
BTW, tror dere jeg slipper siden jeg har astma og allergi for nesten alt  :ermm:

Det er et HELVETTE å være ute på våren..

er du allergisk mot støv så kan jeg nesten garantere deg at du slipper, det pleier å være ganske støvete der dere skal sove...

:w00t:

 

Er det ikke noe sted hvor det finnes litt sikre kilder på hvilke ting som meget mulig gjør en ikke tjenestedyktig? For eksempel hørsel, syn (briller), allergi, astma, etc

 

:hmm: Kunne vært fint å fått sånt opplyst..

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
BTW, tror dere jeg slipper siden jeg har astma og allergi for nesten alt  :ermm:

Det er et HELVETTE å være ute på våren..

er du allergisk mot støv så kan jeg nesten garantere deg at du slipper, det pleier å være ganske støvete der dere skal sove...

Seriøst? Jeg er allergisk mot støv. Dessverre. :hrm:

Har dugelig lyst til å dra i militæret, da.

Lenke til kommentar
Er det ikke noe sted hvor det finnes litt sikre kilder på hvilke ting som meget mulig gjør en ikke tjenestedyktig? For eksempel hørsel, syn (briller), allergi, astma, etc

Jeg hadde ca -4 og -3.75 i stryke på brillene mine (og jeg ble tatt inn)

 

Tips:

Be militærlegen skrive ut en seddel så du får rabatt på et sett nye briller (til øvelse og sånn)

Be om styrke-innlegg i gassmasken. Disse går bare i fra styrke -3 - 3 men det er da noe. (Veldig få vet at disse finnes. Er noe brille-glass i plast som legges på innsiden av gassmasken)

 

 

Sp+

Lenke til kommentar

En går glipp av mere ved å gå hjemme å sulle i et år en å bruke sammetiden i forsen.

Som jeg skev tidligere hær så hadde jeg en kremtjensete (Oppklaringseskadronen). Dette er noe jeg ikke ville vert foruten. For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor det er personer om ikke vil gjøre dette.

 

Geritnokk det er jo noen gode grunner til at enkelte ikke kan fulføre førstegangstjenesten. Som medisinske grunner, av regiøse grunner, eller av særskilte grunner. Om en er alenefar, har omsorg for et hadikappet barn eller en omsogs person for noen i nær familie.

Men det at noe vil sutre seg ut av forsen er bare barnslikt. De som sutrer høyest har best av å gjennomføre militærtjenesten og bli mann.

 

Så mitt tips er gjennomfør førstegangstjenesten og opplev noe nytt. :thumbup:

Endret av bigbom
Lenke til kommentar
Tja, det kan jo hende noen er pasifister og ikke vil bli lært opp til å drepe. :)

Evnen til å drepe ligger i oss alle. Det er den evnen få av oss liker å prate om, og den evnen som ferre like å inrømme at vi har.

Jeg skal like å se den pasisfisten som ikke tyr til våpenog eller vold når ungen eller noen andre nære blir truet med døden.

Våpennekter er greitnokk, men en passisfist er ikke annet enn en oppskrytt feiging ;)

 

Kammerat av meg er pasisfist, men han ble sur da lensmannen kom på døra et par dager etter sesjon og henta jakt og våpenlisensen hans, rifla og hagla også.

:p Sånn kan det gå.

Endret av bigbom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...