JR Ewing Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Du slipper hvis du er plattfot eller har dårlig syn.. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hvis du ikke vil, nekt og kom i fengsel. Du vil hverfall få min respekt Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Seppuku is the ancient art of killing yourself if you get super pissed and can?t find anybody else to kill. Ninjas use all sorts of crap to kill themselves?guns, ropes, knives, lasers, spears, etc.?and don?t even think twice about it. These guys would kill themselves for just about any reason and often for no reason at all: that?s why we there are so few ninjas today. But if you want to commit Seppuku and you?re like me, you don?t have access to stuff like lasers. But there?s hope. I tried to kill myself by swallowing a frisbee a couple of times?and believe me, it?s pretty cool. The only catch is you have to be really super pissed to do it. Step 1 Get a frisbee from the store or friend. Step 2 Clean the Frisbee. Step 3 Make sure your parents aren?t around Step 4 Put something slippery on it, like butter or cream. Step 5 Get really super pissed. Step 6 Fold the Frisbee hard (this is crucial) Step 7 Keep folded and insert Frisbee into mouth hard. Step 8 Push hard until you can?t see it. Step 9 Wait. Step 10 Die. If you succeed, everybody will be like ?Holy Crap!? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Hvis du ikke vil, nekt og kom i fengsel. Du vil hverfall få min respekt Hvor lenge er det man må sitte inne da? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Forsvaret er fett. Slående slagord. Haha, jeg synes jeg ser de nye rekrutteringsheftene til forsvaret: Hvorfor være med i forsvaret? Fordi det er fett! Med et politisk korrekt bilde under med en gutt, en jente og en neger, alle med tommelen opp og et falskt smil. HAHA!! dritbra slagord!! >Ontopic: Brorsan holdt på å bli flyger i forsvaret, men han trakk seg etter 3/4 år. Da ble han sendt til Lutvann og var sjef for kopimaskinen.. Lite døll førstegangstjeneste hvis man skulle stått og kopiert i ett år da EDIT: Problemet i ditt tilfellet er vel at det er litt sent... Det er enten "tilfellet ditt" eller "Ditt tilfelle". Hvis "ditt" kommer på slutten, så skal tilfelle bøyes i bestemt form, fordi det er spesifikt at det er akkurat ditt tilfelle. Hvis "ditt" kommer på starten, blir det akkurat som "et tilfelle" med eiendomspronomenet og "et" bakt sammen til "ditt", dermed "ditt tilfelle". Det virker som om noe ved språket vårt(norsk) er så fundamentalt vanskelig. Fra nå av skifter jeg signatur til noe som får dere til å huske på grammatikk hver gang dere skriver. vi skal ikke ha noe SMS-språk her!! Endret 6. juni 2004 av smeboe Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Formynderen må være minst 23 år. Søren tute. Hva med - Venn + balltre + ryggen din? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det kan sikkert være gøy der, men problemet for folk er vel stort sett at man ikke får være noe særlig med venner/kjæreste/familie og ting som er gøy, evt. hobbier o.l Hvis ikke klarer seg uten det i rundt ett år, da er man svak. Og da har man ihvertfall godt av en tur i armyen! Og venner får nok i militæret! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det er enten "tilfellet ditt" eller "Ditt tilfelle". Hvis "ditt" kommer på slutten, så skal tilfelle bøyes i bestemt form, fordi det er spesifikt at det er akkurat ditt tilfelle. Hvis "ditt" kommer på starten, blir det akkurat som "et tilfelle" med eiendomspronomenet og "et" bakt sammen til "ditt", dermed "ditt tilfelle". Det virker som om noe ved språket vårt(norsk) er så fundamentalt vanskelig. Fra nå av skifter jeg signatur til noe som får dere til å huske på grammatikk hver gang dere skriver. vi skal ikke ha noe SMS-språk her!! Det er lov å ha en og annen skrivefeil, og det du reagerer på er langt fra SMS språk. Hvis du oppdager mye og grove skrivefeil, kan du rapportere posten til moderatorteamet. Vi vil ikke ha noe av at du retter på andre på denne måten da det skaper unødvendig støy i posten. Å ha det i signaturen er greit, men ikke lag flere poster om det, er du snill. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det kan sikkert være gøy der, men problemet for folk er vel stort sett at man ikke får være noe særlig med venner/kjæreste/familie og ting som er gøy, evt. hobbier o.l Hvis ikke klarer seg uten det i rundt ett år, da er man svak. Og da har man ihvertfall godt av en tur i armyen! Og venner får nok i militæret! Er vel damer de fleste sliter med Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Heh.. er nok det ja Men jeg mener nå fortsatt at ungdommen har bare godt av ett år borte fra hjemmets lune vrede... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Siviltjeneste er ikke så ille. Man kan som oftest selv velge med hva og hvor man vil jobbe. Jeg jobbet på Dyrebeskyttelsen i Oslo sentrum, 5 minutters sykletur fra der jeg bodde, i den perioden, traff hyggelige mennesker (og noen mindre hyggelige, men de jobbet ikke på samme avdeling), jobbet med noe jeg syntes var interessant (delvis dataansvarlig på begynnelsen, og helt dataansvarlig på slutten) samt småjobber her og der som kopiering, pakking av materiell, salg, registrering og så videre. I tillegg kunne jeg bo i leiligheten jeg allerede hadde leid en stund, og få betalt husleien av siviltjenesteadministrasjonen. I ettertid hadde jeg nær full stilling til jeg fikk tak i annen jobb, og gjør litt småjobber nå i ettertid som å skifte ut hele datamaskinparken, sette opp nytt nettverk og så videre, samt holde det ved like. Syntes det var mer meningsfullt enn å ligge ute i bushen og skyte med imaginære kuler på imaginære fiender... det var jeg ferdig med når jeg var 10 år. Når det gjelder at mange har godt av førstegangstjenesten, så er det mulig, men jeg lærte meg å re opp min egen seng, lage mat, bo helt alene (og i kollektiv) flere år før jeg hadde siviltjeneste. Lenke til kommentar
GKJ Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Miletærtjenesten er hva du gjør den til. Hvis du er negativt innstilt blir det opplevelsen "negativ". Ta det som en utfordring. Treffer nok mange gode kamerater i løpet av året. Er jo et år med lek Tenk også på at mange arbeidsgivere (mannlige sjefer da), ser postivit på at man har gjort unna verneplikten. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Opprett din egen religion, og sett deg selv som trosformynder. Registrer den og få minst 3-4 venner til å registrere seg som troende. Religionen kan inneholde et verdisyn som forbyr militær-deltakelse. Eller la være å være en skikkelig drittunge når du slipper unna på bekostning av andre og velg siviltjeneste. trur da en hhavner på siviltjeneste uansett hvilken religion en har? Det en kan gjøre er å skade seg selv ja.. venn+ballre+ryggen som foreslått er jo en fin metode =) Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 La vær å spise noe som helst. Du er ute i løpet av en uke. Krever litt viljestyrke. Lær deg å besvime. Er du ikke ute på første forsøk er det bare å fortsette. Å besvime på øvelse er en sikker vinner. Kobineres gjerne med mangel på mat. Gå til presten. Grin mye. Si at de andre er ute etter deg. Personlig anbefaler jeg deg å fullføre. Det er kjip til tider, men en verdifull ærfaring. (Jada, alle sier det, men det er sant) Sp+ Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 La befalet som kikker igjennom veskene dine ved ankomst finne et titals utgaver av Guns & Ammo og american rifleman. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Du slipper hvis du er plattfot eller har dårlig syn.. Hm, definèr dårlig syn. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Personlig anbefaler jeg deg å fullføre. Det er kjip til tider, men en verdifull ærfaring. (Jada, alle sier det, men det er sant) Sp+ Alle sier det fordi de vil at alle andre skal ha det like jævlig som de hadde! Det er jeg steik sikker på. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Du slipper hvis du er plattfot eller har dårlig syn.. Hm, definèr dårlig syn. Jeg ser veldig dårlig på "sikteøyet" mitt, hørselen min er ikke av den beste, jeg er fargeblind (i følge sesjonsfolka...hehe) og plattfot, men ble allikevel erklært tjenestedyktig. Men jeg valgte siviltjeneste i ettertid, fordi det virket som det mest fornuftige å gjøre. Tror uansett øyet mitt hadde skapt problemer. Endret 6. juni 2004 av Afseth Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Personlig anbefaler jeg deg å fullføre. Det er kjip til tider, men en verdifull ærfaring. (Jada, alle sier det, men det er sant) Sp+ Alle sier det fordi de vil at alle andre skal ha det like jævlig som de hadde! Det er jeg steik sikker på. Det er argument nummer 2 Men jeg kommer aldri aldri aldri til å ligge i en sovepose igjen, aldri mer telt, og når det er mindre enn 3 grader ute nekter jeg å gå ut. Sp+ *edit* en liten glipp, håper ikke noen la merke til den... Endret 6. juni 2004 av solar_panel+ Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Du slipper hvis du er plattfot eller har dårlig syn.. mener du at man ikke får lov, eller at man kan velge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå