krizkriz Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Blir kalt inn til neste år, på grunn av at jeg utsatte det ett år pga skole og sånt... Men finnes det egentlig en måte å slippe militæret på? Satt og tenkte litt og det er litt kjipt å "kaste" bort ett år borte fra venner, damer, festing osv. Er det noen måte å slippe førstegangstjenesten på? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Opprett din egen religion, og sett deg selv som trosformynder. Registrer den og få minst 3-4 venner til å registrere seg som troende. Religionen kan inneholde et verdisyn som forbyr militær-deltakelse. Eller la være å være en skikkelig drittunge når du slipper unna på bekostning av andre og velg siviltjeneste. Endret 5. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Være pasifist. Være triggerhappy. Være gal. Være skadet. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Vil du være med i min religion... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Vil du være med i min religion... Nope. Men de aller fleste gjør det nok for en kasse pils. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Forsvaret er fett. Slående slagord. Endret 5. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
MagE Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 jeg er med i relgionen din her i bygda er det lite populært og bli med i hæren, derfor er det mangen som tar silviltjeneste og tro meg det er sikkert lurt ,(nå har jeg ikke blitt mynig enda men) Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Slipper ikke akkurat førstgangstjeneste med å være med i en "spesiel" relgion. Havner i siviltjenste istedenfor :o Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Du kan slippe hvis du har en skade av noe slag.. Med mindre den virkelig er stor må da nok over til siviltjenesten gitt. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Ingenting galt med førstegangstjeneste! Kjørte Scania i luftforsvaret på Rygge og hadde det dritmorsomt! Men er du kalt inn, eller er du redd for å bli kalt inn? Er gaanske mange som ikke blir kalt inn for tiden.... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det kan sikkert være gøy der, men problemet for folk er vel stort sett at man ikke får være noe særlig med venner/kjæreste/familie og ting som er gøy, evt. hobbier o.l Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Forsvaret er fett. Slående slagord. Haha, jeg synes jeg ser de nye rekrutteringsheftene til forsvaret: Hvorfor være med i forsvaret? Fordi det er fett! Med et politisk korrekt bilde under med en gutt, en jente og en neger, alle med tommelen opp og et falskt smil. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 søk deg på FSK i bergen eller hvor det er.. Det skal jeg! Hvis den fortsatt eksisterer da.. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 ...nei. Det er ingen måte å slippe det på. Det er nok bare å brette opp skjorte-ermene. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Blir kalt inn til neste år, på grunn av at jeg utsatte det ett år pga skole og sånt...Men finnes det egentlig en måte å slippe militæret på? Satt og tenkte litt og det er litt kjipt å "kaste" bort ett år borte fra venner, damer, festing osv. Er det noen måte å slippe førstegangstjenesten på? Kapp av foten. Uansett, militæret er ikke noe du slipper, det er noe du går glipp av. Hvis du ikke vil dit så skal du ikke tvinges.. Det finnes vel nok av dimme-metoder. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg gleder meg til førstegangstjenesten har lyst å dra dit nu! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Opprett din egen religion, og sett deg selv som trosformynder. Registrer den og få minst 3-4 venner til å registrere seg som troende. Religionen kan inneholde et verdisyn som forbyr militær-deltakelse. Formynderen må være minst 23 år. Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Alderon: Det finnes en svært god måte å komme seg unna førstegangstjenesten. Erklær deg ikke tjenestedyktig. Jeg ble det på sesjon, så jeg kan ikke ha noe med forsvaret å gjøre resten av livet. Må vel til stortinget for å få omgjordt det elns. Problemet i ditt tilfellet er vel at det er litt sent... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Forsvaret er fett. Joa. Men det er forbanna latterlig at de skal ta 1 år av mennene sine liv, mens kvinnene skal slippe unna. Forsvaret trenger også "kvinnearbeid" på mange områder, så det er dårlig at de ikke kan gjøre noe nytte for seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå