Gå til innhold

cpu temeratur

Jimmy

Anbefalte innlegg

pc-en min slår seg plutselig av avogtil og rebooter seg selv og lurer på om dette kan ha noe med at cpu`en har altfor høy temperatur, og hvis dette er tilfelle, hva burde tempen ligge på? og hva er forskjellen på cpu1 og 2?

Har:

soltek SL-KT400

AMD 2500+

CPU1 58c

CPU2 70c

Takk på forhånd;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt hva CPU 1 og CPU2 er, men hadde det bare vært CPU ville jeg tro at det er der kjøleren til cpu`n er.

Jeg har selv en AMD Athlon 2500 Barton prossesor og den ligger på 55 grader i spill uten kabinett dekselet på og 63 grader med dekselet på. Jeg spiller uten fordi jeg syntes det er litt skremmende med 63 grader, men den skrur seg ikke av fordet.

Jeg ville anbefalt at du kjøper deg en ny CPU vifte, som kjøler over 2500barton.

Kjøp en som kjøler over 3000mhz. mer for pengene.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123411&cks=PRL

Kan jo kjøpe bedre enn den der til dags, men den ville jeg anbefalt.

:yes:

Lenke til kommentar

Cpu 1 er temperaturen mnålt av en sensor under prosessoren

Cpu 2 er kjernetemperatur som er målt inni prosessoren.

Trur ikkje hovedkortet har en temp på 58 grader.

Trur uansett at årsaken til høy temp er enten dårlig gjennomtrekk i kabinettet, eller dårlig kontakt mellom cpu og ribbe.

Kabinetter er jo designet for at det skal være gjennomtrekk og utskifting av luft, og at det derfor kan gi høyere temper ved å ta av sidedekselet siden luften da blir stillestående- Dett gjelder selvfølgelig ikke hvis det ikke er vifter som sørger for utskifting av luften..

Lenke til kommentar

At en 2500+ Barton er 60C varm skader ingen.

den har max-die på 85C eller noe, så om den er så høy som 70C er det jo sikkert lurt å pøve å kjøle den ned... men det er ikke nødvendig for at prosessoren skal overleve, men jeg er enig i at det er temmelig varmt, og hadde nok gjordt noe selv om den hadde nådd samme temp.

min 2500+@3200+ ligger på 54-58C når jeg spiller uten deksler...

CPU kjølern min er forøvrig en MIST ''Frostbite'' med bare en vifte montert... og blir det for varmt er det bare å sette på en til, den er å anbefalle...

Endret av Imposter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...