Shaper Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Jeg har fått meg nytt hovedkort,cpu og grafikkort. Hovedkort: EpoX 8KRAI || CPU: AMD AthlonXP 2800+ || Skjermkort: Geforce FX5950 ULTRA. Har reinstallert Windows XP Pro og etter en liten stund så bare slukker pcen min og den begynner å pipe!!! Da må jeg skru av poweret med hovedbryteren og deretter skru på pcen igjen, da funker den (Enn så lenge). Det er ikke problemer med CPU temp (Står i håndboka for hovedkortet at "CPU Overheating protection system" skal skrus på når cpu'en er 110 grader! Min er 40) Noen som vet hva dette kan være??? Tar i mot ALL Hjelp! ##emnefelt endret av moderator. Meningen med emnefeltet er at det skal beskrive innholdet i tråden din. Da må dy si mer enn at du bare har et problem - enden## Endret 6. juni 2004 av enden Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Lite tips : Skjekk at rammen står skikkelig inni, noe mer vet ikke jeg Lenke til kommentar
Shaper Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Den står riktig i og jeg har dobbeltsjekka ALT! Pc'en fungere fint i windows men i dag tidlig så skulle jeg teste 3DMark 2003 og etter 3'dje testen så peip den no jævlig. Jeg skrudde den på igjen og prøvde igjen, da kom jeg såvidt inni 2'dre testen og da peip den. Jeg sjekka om grafikkortet var riktig satt nedi agp slotten og det var den, den sklei Perfekt nedi. Men jeg vet ikke hva som er problemet, Det er så forbanna frustrerende når du kjøper deg en ny pc og den faen ikke funker Men jeg tror det kan være grafikkortet som det er no bugg med, kanskje ramfeil eller noe Men om noen har noen teorier så kom med dem! Jeg trenger hjelp! Takker på forhånd Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 du har på kjølepasta håper jeg? Sjekk at kjøleren sitter ordentlig og riktig på plass! Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det virker som om du har en for svak PSU. Både cpuen og skjermkortet ditt liker å bruke strøm. Med ditt oppsett bør du minimum ha en GOD 300w helst en god 350w 3Dmark krasj er et symptom på dette Hva type har du?? Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Ja, enig med deg der! Trådstarter: Hvis du har flere harddisker inne. Ta ut alle bortsett fra windows-disken, og ta ut evt. CD-rommer og skru av kabinettvifter. Med andre ord, ta ut at som krever strøm, som ikke er nødvendige for å starte opp, og kjøre 3dmark Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Kjenner igjen det der, hvis jeg kjører winbond doctor ( prog som viser og varsler temp, volt osv på nfs ) i 3d proger som spill\3dmark osv piper det som ville pokker grunnet at 3,3 volten undervolter, så slå den seg av, men jeg kan kjøre 3d programmer fint hvis jeg ikke har WBD i bakgrunnen! Skjønner ikke helt det men.. Lenke til kommentar
Shaper Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg har netopp kjøpt et nytt power som er 400W, det er nok ikke at den bruker for mye strøm for jeg har tatt vekk 2cdrommer og bytta skjermkort til et radeon9200 bare for å prøve og problemet var der fortsatt. Jeg tror det er hovedkortet det er noe bøgg med så jeg sender det tilbake til komplett i mårra. Men Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå