Gå til innhold

Overklokking...

Anbefalte innlegg

Då har det seg sån at jeg har en amd 1200 266fbs som nekter og kjøre på en multiplayer over 9. som dere alle vet er en amd T-bird 1200 opplåst fra fabrikken sin side så det kan ikke være det. Men det probleme løste jeg da lett midlertidig 9*140... Men cpu en min vil ikke over 140. Og siden jeg er nesten ferdig med min vannkjøling så lurer jeg på om noen har noen gode råd på hvordan jeg kan klare og få multiplayeren over 9 stabilt....

Nå er pc en min 99,9% stabil på 9*140.

Den har et abit-kt7a-raid

256 + 512mb sdram pc133

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-14 11:20, Andre Brudevoll skrev:

Då har det seg sån at jeg har en amd 1200 266fbs som nekter og kjøre på en multiplayer over 9. som dere alle vet er en amd T-bird 1200 opplåst fra fabrikken sin side så det kan ikke være det.

Det er ikke alle som er ulåst. Dette er enkelt å sjekke når du skal montere vannkjølingen.

Quote:

Men det probleme løste jeg da lett midlertidig 9*140... Men cpu en min vil ikke over 140.

Det er større sannsynlighet for at det er hovedkortet eller minnet som stopper på 140FSB. Dette kan du lett sjekke med å låse opp CPU, og sette multiplyer på f.eks. 8x

Lenke til kommentar

Den er opplåst... kan kjøre den på 12X multiplayer fra noen min helt opp i over 1døgn... men slik ustabilitet liker jeg ikke....

Ps. Når jeg får sett på vannkjølinga på North-bridgen får jeg lagt på skikkelig med artic silver....

Etter som jeg har hørt er abit korta klatta en skvett med gopp i ett av hjørna... :sad:

Lenke til kommentar

I første innlegg leser vi følgende:

Quote:

On 2002-04-14 11:20, Andre Brudevoll skrev:

Då har det seg sån at jeg har en amd 1200 266fbs som
nekter og kjøre på en multiplayer over 9.

.........

.........

For så å lese i neste innlegg

Quote:

On 2002-04-15 15:09, Andre Brudevoll skrev:

.....
kan kjøre den på 12X multiplayer
fra noen min helt opp i over 1døgn...

.....

.....

Her er det noen som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...