Gå til innhold

Virker USB 2 på USB 1?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan bekrefte at USB 1.1 er TREGT ..

Har selv usb2 på min maskin med usb1 enhet..

Over 1 time å kopiere 90mbyte via USB 1.1

Da tror jeg det er noe enda mer seriøst galt på ditt system. Det er greit at USB 1.1 er tregt, men det skal fremdeles klare å yte rundt 1 MB/s ved filkopiering (vil selvfølgelig være avhengig av kilden også), noe som igjen vil si at det ikke tar 1 time å kopiere 90 MB.

Lenke til kommentar

Beklager , glemte å nevne navn på enheten = tar en time å kopiere 90-100mbyte over USB 1.1 (docking station) til P900

Ikke rare hastighets teknologien i en mobil tlf koblet pc..

Har selv hatt et usb 1.1 harddisk kabinet pluss mer..

Er selvsagt tregt, har ikke tatt tida på det..

Lenke til kommentar
Kan bekrefte at USB 1.1 er TREGT  ..

Da tror jeg det er noe enda mer seriøst galt på ditt system. Det er greit at USB 1.1 er tregt, men det skal fremdeles klare å yte rundt 1 MB/s ved filkopiering (vil selvfølgelig være avhengig av kilden også), noe som igjen vil si at det ikke tar 1 time å kopiere 90 MB.

Snarere 90 sekunder :p

Lenke til kommentar
Kan bekrefte at USB 1.1 er TREGT  ..

Snarere 90 sekunder :p

Pølsevev!

USB1.1 overfører ikke 1MB/s i realiteten i alle fall! Har selv hatt en Creative Jukebox med USB1.1, og det tok jammen ikke minutter å flytte noen GB MP3, nei! Det tok timer!

Når det gjelder deg som bruker P900 så er denne noe tregere enn standarden også. Regner med du uttaler deg på bakgrunn av backup/oppgraderinger? Dette tar nemlig MYE lenger tid enn det skal gjøre. Når jeg skal ta backup av memorysticken bruker jeg en kortleser som er USB1.1, og denne er MYE kjappere enn å ta backup med cradlen.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...