Gå til innhold

Musikk: Ny sang, ønsker tilbakemelding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Whiteshit:

Er personlig ikke helt inne i slik musikk(Silence), men høres vel greit ut. Synes Gitaren hørtes litt vel midi ut, prøv å kjøre den igjennom en synthesizer ell. for å få mer distortion ell.

Om Requiem, må jeg desverre si det samme om gitaren. Prøv å få gitaren litt "røffere", og beaten mer markert. Den gitar arpen du har ved ca 1.08 er tøff! Kanskje du kunne brukt en chillere beat, ec. en D'n'B beat? Men prøv for all del å gjøre noe med den "arp"en på begynnelsen og gitaren (i begge sangene). We don't want Super Mario, if you see my point. Ellers så synes jeg absolutt Requiem har et potensiale! Personlig ville jeg bygget hele temaet om til en chill/psydub låt, i likhet som Shpongle/Hallucinogen/Healer. Som rock så duger som oftest ikke dataprogrammer...

En annen ting er at jeg synes sangene inneholder lite under 300Hz, men kanskje jeg som er bortskjemt?

Stemmer bra det med midi lyd på gitaren, men det trur eg faktisk ikkje det er noke å gjere med... er dog berre et utgangspunkt for bandet.

Skal heller sjå om det kjem en skikkelig versjon med band ;)

Skal sjå ka eg kan gjere med fuzz gitaren. Det er mulig å få nokelunde bra lyd i den, det er berre svinaktig vanskelig :D masse å skru på osv...

Enig i at data som oftast ikkje duger til rock, men får å få ned ideer på "papiret" til rock så syns eg data er heilt greit.

har desverre ingen synth eller synth ingang til maskina. Taster og trykker alt inn for hand. :(

Skal heller sjå om eg klarer å legge ut en låt som ikkje skal vere til bandet ;)

Edit: Måtte ta vekk en av dei forrige låtane for å få plass til denne:

*låt tatt vekk*

Denne er ikkje meint for noke band, så no kan eg ikkje skylde på det :)

opinions opinions...

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Hmm, likte faktisk den veldig bra! Synes kanskje du burde lagt en strings ell. i bakgrunnen helt fra starten, slik at den blir litt dypere... Liker beaten veldig godt, men syntes den mangler melodi.. Uff. Kom hit, så kan vi lage den ferdig sammen (me wants credits for the song =P)

Lenke til kommentar

Whoha!

For å si det rett ut: jeg digget den. Synes det gitar/xylophon pratiet er veldig bra, men jeg vet selv hvordan jeg ville ha forbedret det litt selv. Vanskelig å forklare på forum... :p

Synes sangen kanskje trengte et par fler elementer, som stemmer eller sang, for å få sangen litt mer jordnær. Frks noen få ord langt i bakgrunnen med ekko osv. Ville også kanskje lagt til litt mer FX lyder, og kanskje litt forskjellige breaks igjennom sangen. Kanskje beaten kunne fadet inn etter at melodien startet på begynnelsen?

Synes også at du må jobbe litt med melodidelen, bra potensiale i den. Få til enda mer harmonisk spilling =)

I midten tror jeg mange kan synes den kan bli litt kjedelig, i mellom de to xylophondelene. prøv å legge opp til et punkt, og heller bygge nedover igjen som i Progressive trance (bare i ambient form da, tøde seffninger... :p).

Damn proud of you son!

(Let's go home)

Lenke til kommentar

Bongotrommer, HalTan. Uansett så synes jeg denne sangen er for slow for bongotrommer.

En annen ting jeg også vil si, er at jeg syntes du kanskje kunne gjort basstonen og særlig den spheren en god del mer sympatisk. Synes kanskje den blir litt vel... hmm... bakgrunnen av en pop-låt? Og det vil vi ikke ah noe av. Så prøv å lage en litt fetere grunntone. Synes jeg ;)

Lenke til kommentar

Akkurat. skal prøve å ta til etteretning noke av det som er blitt sagt her...har lagt til en litt sær "vokal" som er tatt fra et spel...(man tager hva man haver, right? :D )

Et lite forsøk på noke a la hula hula er komt inn også...så kan doke sjøl bedømme forskjellen snart...

Sympatisk? :dontgetit: <-- har lagt på litt phaser...skal eg ta den vekk for å få den meir "sympatisk?

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...