Fragletrollet Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hallo. Holder på med en ny sang, men den er langtfra ferdig. Den er alà HardTrance, kanskje litt Hardstyle, ikke vet jeg. Den går i 160 bpm, og er laget i Fruityloops. Ønsker saklig tilbakemelding, og tar tilbakemelding seriøst, så please ikke bare si at den suger er eier. Vet den ikke er så bra, og det skal komme mye fler breaks osv etterhvert, men må bare få litt tilbakemelding på dette. Er veldig ny i Fruityloops, så den er vel ganske enkelt bygget opp. BellHell Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hva med å skru opp volumet på alt 5 ganger. Lag hele låta mer voldsom og heftig. Illustrasjon: Din melodi: . ... . . . .. ..-- .... . .-- .. -- - -- ... . ... .. - ..... Mitt forslag: ..--^`##!!%%%"%"!!!%....---***'!!""%"%"%"%_.... (eller noe sånt) Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Altså, tenker du da på volumet i sangen (lydnivået) eller hvor voldsom sangen er? Hadde først kun en basstone gjennom hele, og da var den ganske så industriell. Men mange syntes det ble litt vel "marsjeringsmusikk" så jeg skiftet det for å få en litt annen vri. Kan jo prøve å mekke den hardere, kan kanskje bli fett. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) MYE hardere! Ikke det at jeg er supafan av hardcore etc., men den låten din var jo like vill som hjertebank. Lykke til! Endret 5. juni 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Vil sei at begynnelsen må jobbast med. Den blir litt for...platt? Veldig bra parti du har etter 1.50-1.55 eller så.. og etter det syns eg sangen tok seg opp betraktelig. mitt råd er å jobbe litt med begynnelsen, litt uti blei den bra. Altså...dei første 20 sekundane eller noke sånt.. Edit: du kan jo forresten høyre noke eg sjøl har laga i Reason. Dette er noken idea til ka bandet kan spele, for øvrig... *låter tatt vekk* Endret 10. juni 2004 av Whiteshit Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Dette er sikkert en smakssak men: du må ha MEDODI! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 JA! Få inn litt MEDODI! Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Dette er sikkert en smakssak men: du må ha MEDODI! Meg eller fragle du snakker til no? Den eine sangen har melodi, den er berre spelt inn med en sånn lav "ah-stemme" Den andre er meir tostemt gitar sak.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 snakket om fragle... forøvrig.. grunnen til at eg kom med det svaret er nok at eg har hørt på litt for mye melodisk musikk i det siste ... Lenke til kommentar
diversity Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 var ganske kjedelig.. hørtes ut som noen hadde klæsjet inn masse stæsj som dunket i takt i fruityloops.. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Lurte på om jeg fikk hvite om hvem av dere som hørte på slik musikk til vanlig? Gidder ikke forholde meg helt til folkene som bare hører på rock til vanlig, det klart. Men så må dere vite at sangen er langt i fra ferdig, men dere ser vel temaet. Klæsje masse greier inn med en beat? Hmm... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Så må dere også huske at jeg ikke prøver å lage en veldig melodiøs sang, men heller en rytmisk alà hardhouse/style/trance Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Lurte på om jeg fikk hvite om hvem av dere som hørte på slik musikk til vanlig? Gidder ikke forholde meg helt til folkene som bare hører på rock til vanlig, det klart. Men så må dere vite at sangen er langt i fra ferdig, men dere ser vel temaet. Klæsje masse greier inn med en beat? Hmm... Høyrer på slik musikk til vanlig. Dog kanskje ikkje den harde typen du vil fram til her, men eg har hørt det og. Er godt kjent med dei fleste sjangrar innafor elektronika osv osv... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Ja, men du ser poenget mitt. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 var ganske kjedelig.. hørtes ut som noen hadde klæsjet inn masse stæsj som dunket i takt i fruityloops.. nei det hørtes det absolutt ikke ut som! eg har så vidt tatt i fruityloops, og dette er ikke noe som er dunker sammen... Stå på fragle! Litt(ikke såå mye), men littegrann mer melodisk og litt mer trøkk så har du det! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Stemmer det at lydene er selvproduserte? Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 @ Fragle : konstruktiv kritikk til mine "verk" ? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Hei, takker til alle. Nå har det seg slik at jeg tror hele sangen har gått tapt, da FLstudio plutselig klikket. Skal se hva som skjer, men jeg vet ikke Uansett. Lydene var vel ganske egenlagde, dvs at lyden kommer som en sample, men kjøres gjennom endel programmer for å tweake lyden. Også skiftet pitch og tonehøyde. Får se hva som skjer Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Whiteshit: Er personlig ikke helt inne i slik musikk(Silence), men høres vel greit ut. Synes Gitaren hørtes litt vel midi ut, prøv å kjøre den igjennom en synthesizer ell. for å få mer distortion ell. Om Requiem, må jeg desverre si det samme om gitaren. Prøv å få gitaren litt "røffere", og beaten mer markert. Den gitar arpen du har ved ca 1.08 er tøff! Kanskje du kunne brukt en chillere beat, ec. en D'n'B beat? Men prøv for all del å gjøre noe med den "arp"en på begynnelsen og gitaren (i begge sangene). We don't want Super Mario, if you see my point. Ellers så synes jeg absolutt Requiem har et potensiale! Personlig ville jeg bygget hele temaet om til en chill/psydub låt, i likhet som Shpongle/Hallucinogen/Healer. Som rock så duger som oftest ikke dataprogrammer... En annen ting er at jeg synes sangene inneholder lite under 300Hz, men kanskje jeg som er bortskjemt? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hater slik musikk, men det må være det beste jeg har hørt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå