Feynman Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Og Feynman, jeg blir rett og slett skremt når andre amerikanere oppfører seg slik. Sier at de vil at politikere skal dø, og mener det. Jubler når Reagan dør, jubler når soldater dør i Irak fordi da føler de liksom at de har rett om noe... Hvis du skremmes av dette, hvorfor protesterer du mot det "hatet" jeg snakket om i en annen tråd? Det er samme typen hat og like grunnløst. Har du funnet tilsvarende meninger i Norge fra andre enn forvirrede fjortisser? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvilket hat er det du snakker om? Hat fra... fundamentalistiske muslimer? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Seixon, jeg er da på venstresiden, når har jeg seriøst ment at jeg ønsket noen død, eller jublet seriøst over noens død? Det lurer jeg på. Jeg ønsket ikke Reagan noe død, men jeg sørger heller ikke over en mann som har gjort verden så mye ondt. Akkurat som du neppe vil sette deg ned og gråte den dagen Saddam blir skutt av amerikanske soldater! Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Seixon skrev: Dette er venstrevingen. Du hører ikke slik snakk fra noe annet sted. Gi deg, da - hvilket land er det du snakker om? Den ekstreme høyresiden i USA, hvor marginal den enn er, ikke bare snakker om å ønske livet av folk, den har sprengt en rekke bomber de siste 10-15 årene. Timothy McWeigh? Abortklinikkene? Freemen? KKK? Aryan Nations? Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Igjen, så snakker jeg ikke om "venstresiden", jeg snakker om venstrevingen, og det er ikke alle som gjelder her heller. DemocraticUnderground er hjemme til mange venstreving folk, og det er disse som hyller Reagans død, amerikanske soldaters død, osv for deres egne politiske interesser. Nå snakker jeg heller ikke om ekstremister som er enda mer til venstre en venstrevingen. baldviking, det du snakker om er ekstremister som ikke egentlig har noen plass på skalaen siden de er helt fjern fra politikken i det hele tatt og utøver alt basert på hat, osv. Dessuten er hatet blant disse for enkelte grupper innen samfunnet, og ikke den andre siden av politikken. Dette er noe helt annet, KKK for eksempel. De hater ikke liberal hippies, de hater negere. Da handler det ikke lenger om politikk i det hele tatt. Jeg snakket om politiske grupper utenom ekstremister, som finnes på det politiske skala, som vil drepe og ønske død den andre siden av skalaen. Dette har jeg bare sett blant venstrevingen, og ikke omvendt. Jeg har f.eks. aldri hørt noen si at de ønsket Clinton var død. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Nå er jeg svært usikker på hva du egentlig mener her, Seixon. Det ekstreme høyre i USA er god definert og består av en rekke grupper, med ulike mål, som bindes sammen i felles motstand mot negre, kommunister, jøder, Washington, FN (som mange av dem mener okuperer USA) og det politiske systemet (Demokratene/Republikanerne) generelt. Elementer her har vist seg villige til å bruke terror for å nå sine mål. Flertallet bruker ikke terror, men har heller ikke tatt særlig avstand fra terror som har vært utøvd. I dette miljøet vil du finne mange som nok kan slenge av seg bemerkninger om å ønske både Bush og Kerry døde. Tilsvarende bevegelser på venstre side av den politiske skalaen har det aldri vært mange av i USA. Det var en håndfull anarkister på slutten av 1800-tallet, og American Workers Party (kommunister) i vårt århundre. Black Panthers på 60-tallet må vel også sies å høre hjemme her. Hvilken venstreving er det du snakker om? Mener du at det finnes åpne elementer innen det Demokratiske partiet som: som vil drepe og ønske død den andre siden av skalaen ...? Edit "venstrevingen" finnes forøvrig ikke på norsk. En korrekt oversettelse av the left wing vil være venstrefløyen eller også venstresiden. "Left wing" har nøyakig samme politisk valør som "venstresiden". Ved ønske om ytterligere presisering kan man bruke den ekstreme venstrefløyen. F.eks "DemocraticUnderground er hjemmet til mange folk på venstrefløyen (av det demokratiske partiet)." Selv om jeg tviler på at du vil finne mange demokrater villige til å skrive under på det utsagnet... Endret 9. juni 2004 av baldviking Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Chamberlain var en naiv politiker, som blindt trodde på Hitlers løgner under møtet mellom de to i München i 1938. Derfor vil jeg igrunn legge ham under "de gale". Nåja. Han var bundet opp i folkemeningen i etterkrigen. Britene generelt ville IKKE ha krig mot tyskland engang til pga at Tyskland tok landområder som generelt var befolket av tyskere, de fleste i England var faktisk enig med at tyskerne hadde en slik rett. Men når Hitler restokkuperte Tsjekkoslovakia (som overhode ikke hadde tyskere i området) tok Chamberlein affære og erklærte: "Angriper Tyskland Polen så er UK i krig med Tyskland" Litt mer edrulighet i historien kan man alltids tenke seg. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Btw. Den presidenten som har betydd mest for USA som nasjon er uten tvil Abraham Lincoln. Det var ene og alene borgerkrigen og konfliktene som spant rundt denne tiden som gjorde USA til en nasjon. Før den tid var den en ytterst skjør føderasjon. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 http://www.nraila.org/News/Read/InTheNews.aspx?ID=3829 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 http://www.nraila.org/News/Read/InTheNews.aspx?ID=3829 Så Ronald Reagen var altså villig til å sette sitt eget og en vilt fremmed kvinnes liv i fare over de småpengene som måtte befinne seg i sistnevntes veske. Heldigvis var raneren fornuftig nok, eller ikke desperat nok, til å gjøre noe mer utav saken. Og Reagen trosset gammel cowboy-kultur og snakket før han lot vær å skyte. Nok et , eller flere, dødsfall var avverget. No thanks to NRA. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Selvsagt, vi må jo forsvare de kriminelle. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg er tørst. Eg også. Jeg tar en Hansa til mine om onkel Ronald som gjorde så mye godt på så få år. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Vi har hatt om 20th century American history i engelsk nå, og Franklin Delano Roosevelt virker som en real kjernekar Endret 14. september 2004 av rlz Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Vi har hatt om 20th century American history i engelsk nå, og Franklin Delano Roosevelt virker som en real kjernekar http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2293111 Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Vi har hatt om 20th century American history i engelsk nå, og Franklin Delano Roosevelt virker som en real kjernekar http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2293111 Ja visst, hvis en dem skulle være fascist, måtte det være Reagan, mulig Alzheimer'en brøt ut mye tidligere enn før antatt og at han på den måten kan unnskyldes. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Ja visst, hvis en dem skulle være fascist, måtte det være Reagan Det er en påstand helt uten rot i virkeligheten. At FDR var fascist har jeg argumentert for her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2294453 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå