stutbokk Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hallo... tenkte jeg skulle prøve og overklokke litt,, men finnes det noen program som gjør at man kan gjøre det lettvindt i Windows?? eller må man altid inn i biosen? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) www.cpuid.org Gå til clockgen. Pass på at du laster ned det som er rett til ditt HK. Overklokken forsvinner når du tar en reboot. Endret 6. juni 2004 av Veritas_ Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 www.cpuid.org Gå til glockgen. "ClockGen" vil du gå til. *Pirke litt* Om du har nVidia nForce chipset kan du laste ned "nVidia System Utility" fra deres sider, noen flere oc muligheter der. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 vel, bios er da simplere enn noen av overklokingsprogrammene. er lagt ut en guide på hw.no om bios for noobs faktisk! Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 hehe ,, ja altså jeg kan litt om biosen,,, men ,, jeg ville bare vite om det kanskje var noen guid til akurat mitt kort osv,,, men jeg skal titte litt takk for svarene Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 hehe ,, ja altså jeg kan litt om biosen,,, men ,, jeg ville bare vite om det kanskje var noen guid til akurat mitt kort osv,,, men jeg skal titte litt takk for svarene Hvilket har du da? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 www.cpuid.org Gå til glockgen. "ClockGen" vil du gå til. *Pirke litt*. Sorry. Rett det nå. Spilt litt for mye CS i kveld Glockgen ja. lol lol. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Bios er det vel du har mest mulligheter ja, men clockgen er jo et program det går an å bruke Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 vel, bios er da simplere enn noen av overklokingsprogrammene. er lagt ut en guide på hw.no om bios for noobs faktisk! Bios er vel den mest krafige moglegheiten då ein går ganske langt ned i systemarkitekturen på pcen når ein endrar ting i bios. Så vidt eg husker står bios for Basic Input Output System. Og er det "første" op.syset som blir lasta inn i maskina. mvh JanEirik Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 ok,, Jeg prøvde det programet som het ATI tool da,,, det var jo litt stilig,, klokket min ati 9800 pro og jeg fikk det så høyt den greide uten artifacts da,,,, og jeg kjørte 3dmark 03 2 ganger for å se forskjellen,, og jeg fikk 786 poeng mere etter at jeg hadde klokket. Så det er vel brukbart det,,, det var i vertfall helt stabilt. Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 men dette clockgen greiene var ikke det beste jeg har sett liksom,, hehe,,, det skulle ha vært et slik program som ati tool,, som fant det best passende overklokkingen osv,,, jeg klokket den til 3,7 med det progget,,, bare for og prøve,,, men jeg trur jeg vil heller gjøre det på en annen måte,, slik at den står på den hastigheten jeg klokker til hver gang jeg starter pc'n,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå