Gå til innhold

Matrox Dual Head, men bare en utgang virker?

Anbefalte innlegg

Hei på jere der ute i den store digitale jungelen.

Jeg har et lite "problem" as it were, og håper på noen konstruktive innspill fra deres side.

Det har seg nemlig slik at jeg er den noenlunde stolte eieren av en maskin jeg har puslet sammen for å bruke som skrivemaskin. I den anledning var det viktig for meg at jeg hadde en god HD, og et godt skjermkort som hadde DVI utgang i fall jeg skulle kjøpe meg ny monitor.

Mitt valg ble et Matrox Millennium G550 fra PSdata.no. Siden jeg ikke hadde noen som helst form for skjerm med DVI utgang liggende, satte jeg på en DVI-til-VGA overgang som fulgte med skjermkortet. Null bilde. Monitor ble slått av og på igjen, LEDen lyste grønt og gikk rett over til Gult (skjermkort poster ikke).

Fugledritt, tenkte jeg. Har jeg vært uheldig for første gang i mitt datarelaterte liv og fått meg en del som er DOA? Vel, jeg, som den staute, halvfeite og halvskallede slasken jeg er fant ut at vel, jeg kan da prøve å putte monitoren rett i utgang nr 2, den der rene VGA utgangen. Jeg fulgte så opp denne tanken, og lo and behold, det postet til den store gullmedalje...

Bruker denne inntil videre, men om jeg kommer til å gjøre alvor av det å flytte til Nord så kommer jeg kanskje til å bruke TV-ut løsningen til Matrox også. Og som de fleste av oss som har Matrox kort vet, består denne av å plugge en overgang fra vga-ut, en overgang med S-VHS og phono. Og da trenger jeg den første utgangen igjen.

Forøvrig kjører jeg for tiden windows 2000. Tviler på at dette har noe å si men men. Jeg tror at den DVI-til-VGA overgangen stod helt skikkelig i også, så tror ikke det skal være det største problemet...

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan prøve for at ting skal funke?

Eller blir jeg nødt å risiker det å sende dette grafikk-kortet til PSdata.no for sjekk, og få en sur regning på det hele om det viser seg det at jeg bare gjorde noe (hva som helst) gale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Bruker dette kortet på masse maskiner i jobbsammenheng. Bra kort for 2d.

Om du skal enable dual head må du ha begge monitorene koplet til når du booter maskinen. Du vil ikke få bilde på skjerm nr2 om du kopler den til etter at maskinen er startet.

Hvis ikke det funker kan du prøve å avinstallere driverne med et av-installasjonsprogram som du finner på matrox sin hjemmeside. Installer deretter driverne på nytt og husk å krysse av på "enable dual head functions".

Good Luck.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Det skal jeg huske, men det egentlig problemet er at jeg ikke får noe bilde på skjerm nr 1 (den med DVI porten) selv om jeg har monitor koblet til når jeg starter. Har du noe erfaringer med slikt? synes det vil være forunderliger om bare en av to utganger på ett og samme kort virker... Tror nok det er et meget bra kort ja, skal som sagt bruke maskinen til skrivemaskin så da er det greit med god 2d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...