cedex Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 jeg har akurrat kjøpt meg deler til å bygge ny maskin, jeg fikk delene idag, så i dag har jeg brukt tiden til å sette den i sammen. Men det har oppstått et problem! Jeg får ikke fram noe skjermbilde! har dobbeltsjekket alt! men finner ikke noe feil. Jeg har et MSI 865PE NEO2 hovedkort å en pentium 4 -2,4 Ghz CPU. Noen som kan hjelpe meg her??? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Du har vel glemt å koble til molex-strømkontakten på skjermkortet eller noe da. Eller så er det noe som ikke sitter ordentlig i. Kan jo også hende at du har kortsluttet noe med statisk elektrisitet, men det skjer sjelden. Lenke til kommentar
CyberCS Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Fikse jumperne på harddisker og cd stasjoner? Satt i strømbryter? Noe løst? Ram? Lenke til kommentar
cedex Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 ja...der er strøm på både skjerm å maskin...ingenting løst.. har koblet ut cd-rom og brenner...bare harddisk, den har jeg satt som master..men virker ikke fordet...men molex-strømkontakt på skjermkortet??? hva er det?? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Det er en slik kontakt du putter på harddisker og cd-roms. som muligens skal stå bakpå skjermkortet ditt. EDIT: har du sjekket at alle kabler sitter fast? Og spinner vifta på skjermkortet? Endret 5. juni 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hadde vel vært greit om du skrev opp komponentene du har puttet inn i pc'en... Lenke til kommentar
cedex Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 og ram har jeg plassert i DIM1(TwinMOS 512MB DDR PC3200), så det skal vel være i orden?? Lenke til kommentar
cedex Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 -MSI 865PE NEO2 hovedkort -Pentium 4 - 2.4Ghz Socket PGA478 PC566, 1MB cache -Chieftec Dragon Midi Tower kabinett 360W -Western Digital 120MB Caviar SE IDE HD 7200RPM, 8.9ms,8MB cache, ATA-100 -TwinMOS 512MB DDR PC3200 dette er komponentene jeg har satt i, pluss diskettstasjon, cd-rom å brenner...cd-rom å brenner er ikke koblet på Lenke til kommentar
cedex Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 har prøvd å koble på et geforce2 og et matrox millenium 450 skjermkort...ingen virker...de er litt gamle...men skal vel kunne gi skjermbilde? :/ Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 hva m alle kablene til strøm/reset/speaker/ol.? de små som settes fra kabinettet på hovedkortet. Dobbelsjekket de m manualen? dr_k Lenke til kommentar
cedex Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 jah, de står rett men der ser ut som der mangler en ledning, på JPF2 er der en ledning som heter "power LED" den tar 3 slotter, men på JPF1 skal der også være en "power LED" i følge manualen til hovedkortet men den skal ha 2 slotter, men den kabelen finnes ikke på kabinettet! Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 har prøvd å koble på et geforce2 og et matrox millenium 450 skjermkort...ingen virker...de er litt gamle...men skal vel kunne gi skjermbilde? :/ Hvis geForce2 kortet ditt støtter AGP 4X så skal det nok fungere. Lenke til kommentar
cedex Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 beskrivelsen av den ledningen som mangler er "MSG LED pull-up" noen som vet hva den gjør??? Lenke til kommentar
oycob Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 har absolutt ingenting å si at ikke alle ledningene sitter i der... så lenge du har i pwr_on ledning for å slå på pcen går det bra (selv slår jeg på serveren bare ved å kortslutte pinnene med en kniv, et skrujern etc ) Men det er ikke sjeldent at selve hovedkortet rett og slett er defekt. Viktg at du sjekker alle andre komponenter og føler deg sikker på at hket er i stykker før du sender inn, så du slipper gebyr hvis det faktisk er noe annet som er galt! Forrige gang jeg kjøpte nytt hk måtte jeg faktisk gjennom 4-5 stk før jeg fikk et som fungerte som deg skulle (er nok litt ekstremt uheldig jeg, men er altså ikke sjeldent man får kort som ikke funker.) Lenke til kommentar
cedex Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 hm...kan jo hende d er ødelagt jah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå