Gå til innhold

Amd64, minne og overklokking

Anbefalte innlegg

Hei!

Har sett at det er mange som anbefaler pc3500 ram dersom man skal overklokke og har en athlon 64. Jeg har bare pc3200 (ocz) og har planer om å overkokke.

Har hørt at ocz er ganske overklokkingsvenlig men jeg lurer på om rammen kommer til å bremse?

Har bestilt gigabyte nforce3 250 gb og en amd athlon64 3000+

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er uansett ikke mer komplisert enn å stille ram ned på 166, for deretter å klokke... Da kommer du garantert mye lengre enn hvis du kjører rammen på 200Mhz.. Det er greit av OCZ er god og overklokkingsvennlig ram, men du kommer nok ikke så mye lengre opp enn 210 -215 uansett selv om du øker vdimm. Det kan kanskje gå å kjøre enda strammere timings på rammen hvis dette er mulig.. F. eks 2-2-2-5@166MHZ+

Lenke til kommentar
Det er uansett ikke mer komplisert enn å stille ram ned på 166, for deretter å klokke... Da kommer du garantert mye lengre enn hvis du kjører rammen på 200Mhz.. Det er greit av OCZ er god og overklokkingsvennlig ram, men du kommer nok ikke så mye lengre opp enn 210 -215 uansett selv om du øker vdimm. Det kan kanskje gå å kjøre enda strammere timings på rammen hvis dette er mulig.. F. eks 2-2-2-5@166MHZ+

Har man AMD system kjører man fsb:ram på 1:1, sånn er det bare.

Du tjener mye mer på å kjøre 2-3-3-6 200MHz enn 2-2-2-5 166MHz.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke minne som stopper deg...

fra rewiew av OCS PC3200 platinum i crucible:

..."OCZ Platinum DDR ram was made for overclocking on the Nforce2 platform. I was able to reach 466Mhz with 5-3-2-2 timings at only 2.9v. This ram is just begging for more...."

crucible.com

Lenke til kommentar
Med nforce3 250 så er PC3700 eller høyere et bra valg om du skal klokke, for tester jeg har sett viser at A64 med nforce3 250 kan klokkes med ca. 20-25%.

Jau, jeg kjører min A64 3000+ på 2,4Ghz, med OCZ EL Pc3200 på 2,5-3-3-6, synes det er ganske bra. :)

Lenke til kommentar
Kjedelig med med minne som har får lav hastighet og stopper overklokkingen da...

Her er det en test som viser hvor bra nForce3 250 er til overklokking http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=2063&p=1 Har sett en test der de klarte 300FSB med A64 og nForce3 250.

Ja, det er sant. Det var et svar jeg ga da trådstarter allerede hadde OCZ PC3200 minne, og at han kan greie seg med disse. Dyrt med RAM i disse dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...