stutbokk Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hallo,,, Jeg har et Asus P4C800-E Deluxe,, og lurte på og overklokke litt,, men er totalt nub i dette stadiet... jeg har en p4 3,0 med ht ( 800 fsb),ram er xms pc3200 pro ( med lys : ) og skjermkortet er et ati radeon 9800pro (connect 3d )... Er det noen her ute som vet noen innstillinger som kan passe bra og sette på i biosen? Jeg har klokket litt fra før da, ved hjelp av en egen klokkemeny i biosen,, altså har satt den på overclock 20 % og da kjører jeg systemet på 3,6 stabilt... Men jeg har lest at folk kjører sine på 3,9 og helt opp til 4,2 osv... Jeg tar i mot all info ,, så bare skriv i vei.... Og ja,, til slutt,, jeg har vannkjøling da,, kjøler chipsettet,grafikk kortet, og cpu... Ligger på 27 grader passivt (uten vifter som blåser på radiatoren) Og ligger på ca 33-34 grader på full load når jeg har viftene som blåser VELDIG svakt på raddiatoren .... Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 3.6 er en solid ytelsesøkning da. Det er individuelt hvor godt en prossesor klokker. Det er langt fra alle som kan nå over 4 ghz for å si det slik. Men hvis du skal lengre må du nok sette opp volten litt, så kan du prøve litt og litt av gangen til den kjører stabilt. Men for all del ikke sett opp volten for mye 1,7 burde holde (den er ikke anbefalt av intel, men det pleier å gå greit) Lenke til kommentar
stutbokk Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 ja ok.... så da er egentlig ikke 3,6 ghz av en 3.0 ghz cpu så ille da? Jeg trudde det kanskje kunne blie enda litt høyere,,, men jeg kan jo prøve med det du sa,,, skal lese litt rundt på nettet og lese og,,,, Jeg klokket grafikk kortet mitt i natt til i dag,,, og da brukte jeg ATI tool,, det funka jo helt fint,,, kjørte 3dmark 2 ganger ,,, en uten overklokking og en med,, og jeg fikk 786 poeng mere ved å overklokke,, så det hjalp en del,,, Men jeg tenkte å kanskje ta litt hardere i cpu og Men takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå